Ik zit ergens mee waar ik sinds kort echt iets aan moet doen.
Ik heb een hele knappe brave Haflinger merrie van 14 jaar en ze wordt vooral in de dressuur gebruikt maar kan ook goed springen. Buitenrijden doet ze ook super graag, in een groep of alleen maakt niet veel uit en we rijden zelfs wel eens bitloos buiten!

Nu is het enige nadeel aan mijn pony dat ze als ik buitenrijd nog wel eens wil gaan racen en dan zit er voor een tijdje even geen rem op. Met buitenrijden zelf is dit niet zo'n probleem want het zijn brede lange paden en ze stopt wel na een paar minuten. Maar ik ben onlangs begonnen met cross country rijden en we hebben daar laatst onze eerste wedstrijd in gehad waar ze op 80 cm super goed sprong. Ze was alleen in het begin steeds aan het rennen en met crossen kan dit levensgevaarlijk zijn aangezien ze dan ongecontroleerd over de massieve hindernissen gaat.
Ik heb gezocht naar oplossingen maar ik wil liever geen scherp bit omdat ze maar af en toe wegrent en ze anders meestal heel braaf is. Ik wil ook liever geen bijzet teugel omdat ik bang ben dat deze in de weg komt te zitten tijdens het springen.
Hebben misschien meer van jullie een soortgelijk probleem, of gehad, of denken een goede tip voor me te hebben hoor ik het graag!!