ik heb mijn eigen paard voor 3 jaar nu
Ik reed hiervoor er ook al een jaar op op de manege. Het is een merrie en ze is bijna blind aan een oog en is ook vrij schrikkerig en eigenwijs.
Ik ga wel eens een klein blokje om uitstappen na het rijden achter de weien. Nu moet je eerst door een soort straatje met plantenheggen, ik kon hier altijd vrij makkelijk zonder problemen doorrijden maar de laatste tijd begin ik hier echt problemen mee te krijgen.
Vroeger kon ik altijd gewoon met haar achter de weien een sprintje trekken maar later begon het lastiger te worden om haar terug te pakken vanuit de galop naar de draf en kreeg ik meer moeite met haar terug te draaien voor weer terug te gaan naar stal.
Nu is het zo ver gekomen dat ze bij het weggetje uit het niets op een bepaalde plek weigert. Ze wilt dan geen stap meer voorruit en begint ongeduldig te trappelen, ze probeert zich te draaien en een beetje de voorbenen van de grond te gooien. Met andere woorden wilt ze dus zo snel mogelijk weer terug. Ik heb vaak gekeken of ik er iets kon vinden maar er is niets opvallends aan de plek. Als ik langs haar loop gaat ze er veel makkelijker langs maar is ze wel nogsteeds onrustig.
Hebben jullie enige tips?

Bedankt alvast