Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
troi schreef:Zeker eerst in de bak uitgebreid schriktrainingen gaan doen. Niet zozeer omdat het helpt tegen angst voor auto's enzo maar omdat jij er van leert hoe ze reageert, jij leert om haar te begeleiden bij enge dingen en zij leert dat jij er voor haar bent. Maakt echt een wereld van verschil!
ZarankaII schreef:Hoi, even druk geweest dus sorry voor de late respons. Ik twijfel of het mij zelf gaat lukken. We hebben wel zelf een tractor en een vw op het terrein dus dacht hier sowieso eerst mee te oefenen. Maar aangezien ik er al bijna langs lig in de bak als de buurman op grasmaaier rijd of aan het zagen is, durf ik de grote stap naar buiten niet te maken. Een springruiter met lef klinkt erg goed alleen kan ik die niet makkelijk vinden in mijn omgeving. Als ze die dingen in de bak hoort komt ze bijna steil omhoog en krijg ik een boksessie. Heb haar gister wel ff aangepakt want toen was het meer een gevalletje dominant willen zijn volgens mij. Voelde dat het geen echte angst was maar onder werk uitkomen. Denk dat als we eenmaal buiten kunnen rijden dat het erg fijn is als afwisseling op de dressuur.
MarliesV schreef:Hoeft niet eens een springruiter te zijn, een goede dressuur of allround ruiter is ook prima. Als het maar iemand is met lef en met stroop aan de kont.
Welke omgeving zoek je iemand? Misschien kunnen we meedenken met je?
Citaat:Met mijn gup van net 4 ben ik daar ook mee begonnen. Die zag ook veel spoken. Ben met hem op alles afgestapt wat eng was en hem laten 'touchen' (m'n hand aanraken) op het gene wat hij eng vind. Plastic, beelden op het erf, traktoren etc.