Ik weet dat elk mens (en ook paard) in meer of mindere mate scheef is.
Mijn paard is een gevoelig typje, ik merkte de laatste weken al dat zij er moeite mee had om het re achterbeen onder de massa te zetten.
Dit 'probleem' word steeds duidelijker en komt nu af en toe ook naar voren in het feit dat ze zwaarder kan zijn op mijn rechterteugel.
Gister, vroeg ik toch te veel 'van voren' (zat dus waarschijnlijk toch te veel te 'pielen') en met hand veranderen ging ze helemaal in de contra zodra ik de linker wending in wilde.
(en dan gaat ze flink in de contra, kan ik zeggen...)
Ik heb even zitten shaken en balen dat het gebeurde, heb haar hierna weer naar voren gereden (eerst voor het been) contact gemaakt en (gelukkig is dat steeds meer bevestigd) mevrouw ontspande meteen weer en liep goed.
Maar het viel me op, dat ze gigantisch door mijn linker been heen valt (zwalkt hierdoor heen, bijvoorbeeld als ik van hand verander)
ik ben dus gaan rijden en meer gaan letten of ik haar wel goed tussen mijn benen hou.
Ik heb het gevoel dat dit 'probleem' vooral bij mij zit,omdat ik scheef ben, en niet gelijk, qua kracht..
Zit ik nu helemaal verkeerd te denken? Of puzzel ik wel goed...
Ik zou dus graag (praktische) oefeningen willen doen die dit verbeteren
(volgende week heb ik gelukkig weer een keer les)

je kan dat oook wel een zien als je goed kijkt mijn ene schouder zit namelijk lager als mijn andere schouder
. Ik ga nu ook naar de fysiotherapie en ortepdie(ik heb van de ortepedie zooltjes voor in mijn schoenen gekregen) maar ik merk met het rijden dat ik wel scheef zit en dat mijn pony daar wel last van heeft. Sinds ik bij de fysiotherapie zit gaat het al wel beter (er is daardoor iets met mijn rug door mijn beenlengteverschil) want alwin(mijn pony) deed daarvoor eigenlijk de rechtergalop niet meer echt maar nu al wel daar ben ik dus heel erg blij mee. Soms springt alwin nog wel verkeerd aan en dan weet ik ook dat dat door mijzelf komt, maar nou mijn vraag als je zonder stijgbeugels rijdt zit je dan echt recht?