Vorige zomer had ik een erg goed wedstrijdseizoen. We reden veel wedstrijden mee met erg goede resultaten. We wonnen de VOR beker van 2016 in niveau 2, we werden 3de in de finale van de Youngstercup en als kers op de taart werden we weer 3de op Jumping Mechelen!

Na dit druk seizoen laste ik een pauze in van 3 maanden. Ik had die periode ook examens, dus dat kwam goed uit. Maar in die periode begonnen we ook al een mondjesmaat te trainen voor een niveau hoger met als doel in de zomer ons debuut te kunnen maken in het M niveau.
Zo gezegd, zo gedaan en afgelopen weekend had ik opnieuw wedstrijd.
Al een paar dagen voor de wedstrijd kreeg ik al vlinders in mijn buik, ik vond het spannen, weer op wedstrijd gaan na zo lang. Tegelijkertijd was ik toch ook wel trots! Eindelijk kon ik de M binnenrijden, een klein droompje dat uitkwam.
Normaal heb ik zelf erg veel wedstrijdspanning, met inrijden gaat het altijd goed maar van zodra ik de ring binnenmoet bouw ikzelf heel veel spanning op. Gelukkig is Billy er altijd voor mij en blijft hij heel flink doorlopen.
Bij het inrijden vond ik mezelf al erg rustig en ik kon zelf goed eraan rijden en nadenken. Dus tot zover was ik best wel al tevreden over mezelf. Billy deed erg zijn best en stond er ook goed aan.
Dan was het moment daar en mochten we de ring in! Gelukkig had ik nog een paar minuten de tijd in de ring om mezelf voor te bereiden.
De jury luidde het belletje en daar gingen we!
Ondanks we beide nog groentjes zijn in de M, had ik wel echt een goed gevoel in de proef. Na de proef was ik tevreden maar wel realistisch. Er waren oefeningen die beter konden/moesten maar africhting, souplesse en impuls in de oefeningen vraagt nu eenmaal wat tijd.
Ik wist dus heel goed dat onze proef nog verre van perfect was. Achteraf bleek dat we de proef hadden gewonnen met 71%!

Dit had ik echt nooit kunnen hopen of dromen.. Ik ben Billy echt heel dankbaar dat hij altijd het beste van zichzelf geeft! Hij doet echt mijn dromen uitkomen!
1. Billy helemaal klaar voor de grote dag, baasje een beetje zenuwachtig.

2. Losrijden, galop. Hij voelde goed aan. Lekker voorwaarts en de rem werkte goed.

3. Losrijden, draf. Opzicht wel fijn beeld, al kan hij net iets meer opgericht.

4. In de proef, appuyement naar links. Deze oefening vind hij nog heel moeilijk. Billy is niet zo soepel van zichzelf waardoor hij in deze oefening nog wat impuls verliest. Mijn houding is niet echt hoe die moet zijn

5. in de proef, galop. Ik ben heel erg blij met dit beeld omdat ik elke dag hiernaar streef. Billy is horizontaal gebouwd en het is dus moeilijker om het goed opgericht te krijgen. Dit beeld klopt echt voor mij.

6. in de proef, laatste middellijn volgens mij. Vind ik een heel fijn beeld.

7. En dan, eindelijk weer thuis na een spannende dag. Heel trots met mijn overwinning in ons debuut! Ik kijk een beetje boos omdat mijn vriend perse nog een paar foto's wou maken. Ik daar in tegen wou Billy nog even op de paddock gaan zetten met zijn vriendje zodat ze nog konden buiten spelen.

Dit was het dan, hopelijk vinden jullie de foto's even mooi als ik!
Ik heb er echt van genoten & ik hoop dat er nog meer van deze leuke wedstrijden aan komen.
Veel liefs,
PerleB