Ruggebruik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Ruggebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 18:55

xMalibu

Re: Ruggebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:56

De foto doet het niet :)

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 18:58

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 20:27

In deze foto's drie en vier jaar jong.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 13:48

Iemand zei dat hij op de foto's het beeld geeft zijn rug niet goed te gebruiken en dat hij een fysiotherapeut nodig heeft. Echter de mensen van de stal waar hij in training staat, hoor ik daar niet over.
Zelf vind ik het er ook niet verkeerd uit zien onder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:50

Verkeerd ruggebruik kun je pas goed zien op een filmpje. Aan deze fotos heb je zo weinig.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:50

Ik zie hier geen verkeerd rug gebruik? Af en toe beetje op de voorhand misschien? Tegenwoordig roept iedereen bij elk klein wisse wasje gelijk om een fysio..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:54

Ik vind het sowieso een slecht te beoordelen foto. Als je dat bedoelt: je rijdt je paard in die houding niet "over de rug", dan klopt dat. Wat betekent dat je de rug zo ook niet sterker maakt. De houding op de foto is op zich niet erg, als je het (vwnw) over de rug rijden in de training meeneemt en niet te lang in die (wat meer opgerichte) houding rijdt.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 15:13

Die persoon die zei dat mijn paard een fysio nodig heeft, zei dat naar aanleiding van foto's. Ik vond het zelf ook verrassend dat deze persoon aan de hand daarvan deze conclusie trok. Vandaar dat ik het hier check.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 15:17

Babootje schreef:
Ik vind het sowieso een slecht te beoordelen foto. Als je dat bedoelt: je rijdt je paard in die houding niet "over de rug", dan klopt dat. Wat betekent dat je de rug zo ook niet sterker maakt. De houding op de foto is op zich niet erg, als je het (vwnw) over de rug rijden in de training meeneemt en niet te lang in die (wat meer opgerichte) houding rijdt.

Ik vermoed dat je alleen de eerste foto van het album hebt gezien Babootje. Dat is inderdaad een slechte foto.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:51

Ik denk wel een probleempje te zien en dat is dat je paard onvoldoende de neiging heeft om de hand te volgen en deze voorwaarts neerwaarts op te zoeken maar het is niet meer dan een idee /suggestie. Als dat het geval is mis je een stuk basis waar je wel last van zult krijgen. Misschien dat als je een andere foto selectie hier had staan dat ik iets anders er in had gezien. Inderdaad, filmpjes in alle gangen en met verlengen van de hals kunnen laten zien of de basis daarin voor elkaar is. Weet je zelf dat je dat voldoende voor elkaar hebt mag je dit meteen als niet geschreven beschouwen.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 16:53

Rizette houdt dat dan verband met een rugprobleem? Als het paard in stap aan de lange teugel zich gewoon strekt?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:02

Op de foto's mis ik idd het lang en laag rijden om de rug te bollen en sterker te maken. Nu is het idd veel oprichting en ik mis tijdens het springen het basculeren een beetje.Op sommige foto's lijkt de ruiter wat achter de beweging te zitten en dat kan zeker een gevolg zijn van het vasthouden van de rug (dat maakt het nl veel moeilijker om correct te zitten).

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:04

EJuniorJoost schreef:
Ik zie hier geen verkeerd rug gebruik? Af en toe beetje op de voorhand misschien? Tegenwoordig roept iedereen bij elk klein wisse wasje gelijk om een fysio..

Als je een beetje weet hoe paarden met 'wissewasjes' omgaan, dan snap je waarom er zo snel een fysio bij gehaald wordt... Sterker nog: preventieve fysiotherapie is nog beter. Om ellende te voorkomen.

TS, heb je ook een filmpje?

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:22

Ik vind verkeerd ruggebruik ook nog redelijk vaag. Waar doelde diegene die jou dit vertelde precies op?

Maar het kan nooit kwaad er eens naar te laten kijken door een deskundige. Dan heb je zekerheid en ben je evt. problemen voor. :j

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 18:51

Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn mening gevormd en die is wat ik al dacht . Dit ook naar aanleiding van reacties die iemand mij privé stuurde.