Goed, slecht, goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimHoogboom

Goed, slecht, goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 13:40

Hoi,

Ik heb een vraagje over het rijden met m'n pony.
Als ik in de bak ga rijden dan rij ik ongeveer een uurtje. In het begin gaat het altijd super, netjes laag, actief, goede galop etc., maar telkens als ik hem tussendoor even stap lange teugel geef gaat het mis, zodra ik hem dan weer oppak dan is die heel vervelend en blijft hoog met z'n hoofd en aan het klooie etc.., ik moet dus weer helemaal opnieuw oppakken en beginnen wat erg vervelend is. Weet iemand wat ik hieraan kan doen of waarom hij dat doet?
Nog wat informatie over mijn pony:
Het is een ruin van 6 jaar, staat in een kudde met 2 andere ponies en altijd op de weide.

- Kim H

Annalies03

Re: Goed, slecht, goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:40

heb je les..

KimHoogboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 13:44

Ja soms maar het helpt niet zo.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:47

dus.. is het dan niet een idee om een andere trainer te zoeken.. dit is niet iets wat iemand op bokt voor je op gaat lossen, als lessen bij iemand anders ook niet helpt en je wilt echt verder met deze pony zou ik zeggen doe hem een maandje of twee in training..

het ligt er heel erg aan wat je opties zijn en wat je er voor over hebt.. maar helaas is er echt niemand op bokt die jou kan helpen via tekst. dus hop hop naar de persoon waar je les van hebt en je verhaal doen en anders even verder kijken voor iemand anders die les wilt geven :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:49

Misschien is hij wel moe.
Een uur intensief rijden in de bak is best lang.

Maar ik ga met annalies mee, ga een deskundige instructrice zoeken.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:51

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad. In plaats van zo losgooien, eerst echt even hals laten strekken, en als je dan weer verder wilt met de training ook eerst weer lang en laag en dan rustig aan oppakken.

Maar als de les niet zo goed helpt is het misschien tijd om vaker te lessen of een andere instructeur te zoeken die bij je past.

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:47

Niet te kort en niet te lang stappen tussendoor. En als je hem weer wil oppakken, ga dan eerst overgangen tussen stap en draf rijden met lange teugel en daarna rustig aan steeds wat korter pakken. En als je de teugels lang hebt ook gewoon figuren blijven stappen, halthouden en weer verder gaan zodat hij aan het werk blijft en dus minder moeite heeft om weer verder te gaan met trainen.