Nagefelijk Rijden Recreatiepaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LKSE

Nagefelijk Rijden Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 20:00

Haaaai mensen!
Ik heb nu al bijna twee jaar een recreatiepony van 14 jaar. Toen hij eerst kwam was hij een beetje scheef, maar na veel groendwerk en oefeningen is hij weer recht. Ik ga vaak met hem buitenrijden en in de bak rijden. Nu is mijn vraag, ik ben nu al een tijdje aan het oefenen met nagefelijk rijden (NIET IN DE KRUL). Ik oefen dan met kleine voltes, stelling vragen en zn lichaam buigen. Dit doet hij aan allebei de kanten al heel goed. Ook laat hij tijdens het rijden graag zn hoofd zakken en kan hij met de dubbele longa al netje nagefelijk rijden, met zn rug bol. Als ik op hem rij, doet hij dit nog niet. Moet ik iets veranderen, of is het gewoon een kwestie van doorzetten?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:18

Het eerste wat ik zou denken, is ostheopaat om lichamelijke oorzaken uit te sluiten. En een zadelmaker om het zadel na te kijken.

Als dat al gebeurd is, lekker gaan lessen.

Zelf ga ik gewoon lekker rijden en pak ik op den duur in elke wending de teugel steeds zachtjes iets korter. Met je been erbij uiteraard. Zo prop je als het ware het paard bij elkaar.

stefje

Re: Nagefelijk Rijden Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:21

Hoe gaat het in je les en wat zegt je instructeur?

LKSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 20:25

Mn instructrice zegt gewoon dat ik moet blijven oefenen. Zadel en paard zijn al nagekeken. Ik wou het gewoon ff zeker weten dat ik de goeie kant op ging.