Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Corelli schreef:Waarom is het geen optie om grondwerk te doen? Ik zou dit namelijk juist vanaf de grond gaan benaderen en oefenenDan kan het paard rustig onderzoeken en zijn grenzen verkennen en kan jij hem vanaf de grond ondersteunen.
Annalies03 schreef:ja maar die poort kan bijten he!
geeft de eigenaaresse ook aan dat het paard dit doet?
anders zou het kunnen zijn dat het paard je nog niet goed genoeg vertrouwd, en ze wat schrikachtig is.. als je snel in de stress zelf schiet omdat je weet dat die poort eng is reageert je paard er ook op natuurlijk..
wat heeft de eigenaar van dit 'probleem' gezegt?
xmcw schreef:Wat je kan doen, is heel simpel afstappen en rustig aan de hand er langs lopen. Heb zelf een tijdje een drachtige merrie gereden die dit gedrag ook vertoonde. Ik ben toen afgestapt en is ze rustig aan de hand met me mee gelopen, wel op het schuwe af, maar toch. Uiteindelijk er weer opgeklommen en weggereden. Eerst voltes gemaakt, die ik steeds groter maakte (in stap).
Je houdt je paard bezig op deze manier en je maakt de volte geleidelijk groter totdat je bij de hoek bent. Als dit goed gaat kun je gaan draven en later misschien wel een stukje galop! Veel succes, hou ons op de hoogte!
SilverS schreef:Corelli schreef:Waarom is het geen optie om grondwerk te doen? Ik zou dit namelijk juist vanaf de grond gaan benaderen en oefenenDan kan het paard rustig onderzoeken en zijn grenzen verkennen en kan jij hem vanaf de grond ondersteunen.
Omdat ik dat paard rijd voor mensen en hiervoor betaald wordt. Ik kan dus niet zomaar beslissen om grondwerk te gaan doen. Trouwens ze durft er zo voorstaan en doorstappen enzo, het is enkel bij het passeren. In stap valt het mee omdat ze dan tijd heeft om te kijken maar hoe sneller de gang hoe minder tijd ze heeft om te kijken en hij verder ze de hoek ontwijkt. Ze heeft er al zooooveeel gelopen. het is opzicht geen schrik van de poort, ik denk dat ze gewoon schrik heeft voor wat er vanachter de poort gaat komen.