Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar zijn wissels springt hij constant zuiver, hoe vroeger je met hem begint hoe gemakkelijker hij in wordt, sommige paarden worden heel heet van de wissels en dat heb je zo niet
en die eenvoudige wisels wordt hij ook zo heet in maar dat heb je met een bloedtype he eerst zien dat de basis goed is, dan pas zal de mijne goed lopen , hij kan alle truukjes al lang maar of er dan ook een rug tussenzit of ie in 2 delen loopt? ik geef toe dat het t laatse is , nu moet ie dus ook laag en rond en erdoor, en hij begint nu al dieper ingesteld te geraken, zijn galop was en blijft super, zijn draf komt ie ook al redelijk over de rug en nu moet ie door al zijn oefeningen laag en rond gaan, hoe moeilijk tis voor heml
ach niemand van ons hier is al een aky 2 buiten suzanne f hihi, en ok ik ook wel
niet dus , maar die contra kan elk paard ook al heb je al galopwissels gedaan , elk paad kan contra, dat ie zich er druk in maakt komt door de ruiter!! dit is wijsheid uit duitsland
Citaat:Persoonlijk blijf ik erbij dat de Engelse dressuur de basis van ALLE disciplines is, en dat de juiste volgorde is:
Eerst netjes de basisgalop beheersen
Dan de contragalop
Dan de eenvoudige wissels
Dan de vliegende wissel in een buigende lijn (dus vanaf volte of vanuit een links- of rechtsomkeert)
Dan vliegende wissel op rechte lijn (A-C)
Dan vliegende wissels om de 6, 4, 2, 1.....
Citaat:Persoonlijk blijf ik erbij dat de Engelse dressuur de basis van ALLE disciplines is.
Citaat:steef paardrijden kan je al; nu nog dressuur rijden ach niemand van ons hier is al een aky 2 buiten suzanne f hihi, en ok ik ook wel niet dus , maar die contra kan elk paard ook al heb je al galopwissels gedaan , elk paad kan contra, dat ie zich er druk in maakt komt door de ruiter!! dit is wijsheid uit duitsland

en ook het minste paard niet.