Ik heb een leuke, gezonde merrie van 11 jaar. Altijd fanatiek in de dressuur gestart, maar het afgelopen half jaar zelf niet kunnen rijden en voornamelijk bijgereden.
Sinds 1,5 maand ben ik zelf weer met haar bezig. Voornamelijk longeren en ik rijd ook af en toe.
Paard is vlug en vlijtig aan mijn been, enthousiast en meewerkend.
Fijn voor mijn hand uit en over de rug en begint haar bekken steeds wat beter te kantelen en het achterbeen onder te plaatsen. Ik ben veel bezig geweest met het trainen v.d. buikspieren en de bovenlijn op rekken/sterker maken.
Nu is het probleem dat ik zodra ik haar wat meer oppak meteen merk dat mijn been minder goed doorkomt. Ze is dan eerder geneigd om te gaan galopperen dan wat te verruimen in draf.
Ik ben zonder spoortje gaan rijden omdat ik wil dat ze eerst weer voor mijn been uit is.
Maar ik krijg dus vrij weinig voorwaartse reactie anders dan galop.
Het is bijna alsof ik het gas uit zet zodra ik haar iets meer oppak.
Aan de longe komt ze overigens ook terug als ik haar wat meer oppak.
Overvraag ik haar en is ze er nog niet sterk genoeg voor of is ze simpel weg niet goed aan mijn hulpen?
(ik weet trouwens wel dat ik eerder wel eens de neiging had om mijn hand voor te zetten als mijn hulpen niet doorkomen, dit zou dus ook nog eens een oorzaak kunnen zijn.. maar hoe los ik het dan weer op..)
bedankt