Zoals jullie al in de titel lezen heb ik last van evenwichtsproblemen sinds ik mijn operaties heb gehad.
Ik heb ongeveer 3 jaar terug mijn eerste operatie gehad aan mijn ribbenkast waarbij mijn arm en buikspieren tijdelijk zijn doorgesneden, deze operatie duurde 7,5 uur en ik moest daarna ruim een week in het ziekenhuis blijven. Het enigste wat ik kon/mocht was plat op mijn rug liggen, ik mocht niet omhoog komen niet draaien etc. Na die week mocht ik voor het eerst omhoog/rechtop zitten. Dit was al een duizelig moment. In de loop van de weken heb ik een zware revalidatie gehad (ook samen met de fysio). Ik moest namelijk weer leren lopen, evenwicht houden, arm en buikspieren weer sterk maken etc.
In de afgelopen twee jaar heb ik nog 2 operaties gehad, deze waren niet zo heftig maar alsnog heb ik een hele tijd niet gereden.
Tussendoor heb ik wel eens even gereden, dit was niet intensief en was meer een beetje hobbelen, gewoon omdat ik dat wilde. Daarnaast is mijn paard best gevoelig en weet dus ook best snel wanneer je onzeker/bang bent.

En ik heb hier dus last van... Ik ben bang om te vallen, mijn paard is niet de liefste tijdens het rijden en kan als de beste bokken. Ook mijn paard heeft het een en ander meegemaakt tijdens mijn afwezigheid, hij is hierdoor ook zijn vertrouwen kwijtgeraakt. Nu zijn we allebei dus vrij onzeker, ik ben bang om te vallen, hij voelt dat en pakt mij daarop door te bokken als een gek, waardoor ik weer minder vertrouwen heb...

Ik heb besloten om weer vanaf het begin te beginnen en lekker eerst de band tussen elkaar te verbeteren. Door te poetsen wandelen en beetje kunstjes/aandacht geven en krijgen. Dit gaat allemaal goed. Ik kon ook echt niet wachten toen mijn vriend van de week zei ''wil je er niet even op?'' Het begon enorm te kriebelen en vol enthousiasme sprong ik zonder zadel en hoofdstel even op zijn rug. Wat een geweldig gevoel en zo braaf. Maar wat ben ik mijn evenwicht kwijt...! Hij zette een stap opzij en ik ging al aan zijn nek...

Voor dat we weer aan de slag gaan wil ik oefeningen gaan doen om mijn armen, buik en vooral evenwicht te versterken. Ik wil weer op kracht komen en dan de uitdaging weer aangaan. Ik heb het gevoel dat ik dan meer vertrouwen zal krijgen in hem aangezien ik hem dan kan houden met 'mijn kracht.'

Hebben hier meer mensen last van gehad? Of hebben jullie tips om dit thuis te versterken?
Respect en bedankt voor de mensen die mijn verhaal hebben gelezen! Maar ik mis mijn oude tijden dat ik niet onzeker was, hij heel braaf was tijdens het rijden en dat we samen de gekste dingen deden