Afgelopen zondag heb ik voor het eerst wedstrijd gereden met mijn paard (6 jarige Friese merrie). De opmerkingen op de protocollen gingen eigenlijk allemaal over impuls/activiteit welke mijn paard behoorlijk miste in de proeven

Dus nu mijn vraag, hoe zorg je er nou voor dat je paard met voldoende activiteit/impuls loopt waarbij ze niet continu weer terugzakt als je minder doet? Ik moet voor mijn gevoel best veel doen om haar actief te maken/houden. Ik wil het voor haar ook niet stom of saai maken om te rijden door steeds hetzelfde te moeten vragen. Dus heeft iemand misschien tips hoe je impuls traint op een leuke manier? Voor de duidelijkheid, ik schop of sla haar niet, ik probeer steeds 1x been, geen reactie, nog een keer been en dan een tik. En als ze echt niks doet, geef ik wel eens een hardere tik. Ze reageert dan wel, maar zakt na een paar passen alweer in. Daarbij vindt ze galop nog moeilijk en valt er soms uit zichzelf uit. Daar werken we ook aan, door gewoon korte stukjes te doen, maar het blijft lastig. Soms voelt het gewoon alsof we niet echt vooruit gaan en een beetje blijven hangen.