Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poess91

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-11-12

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:40

Wat een super leuk filmpje. Heel leerzaam om naar te kijken!

Sjofel

Berichten: 315
Geregistreerd: 15-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:42

Leerzaam om een keer te zien en te horen. En ook fijn dat je paard nog zo fit is dat dit kan op 'zijn leeftijd' gaaf!

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 10:44

suikermeisje schreef:
Theeglas schreef:
Bedankt voor jullie leuke reacties!

@suikermeisje: het klopt dat je vanaf een bepaalde leeftijd (zo uit mijn hoofd 20 jaar) niet meer internationaal mag uitkomen. Maar je mag nog wel gewoon binnen Nederland doorrijden, hier zit geen leeftijdsgrens aan (gelukkig :o )


Vandaar! Dankje.

Ondanks dat het je wedstrijd niet was, was het leuk om te zien. Fijn dat je vertelt wat je er moet doen en welke punt je ervoor kreeg. Die SB was echt zonde. Kwam dit ook doordat je uit je hoofd moet rijden? Leerzaam filmpje en leuk dat je je kwetsbaar op durft te stellen.



Nee, eigenlijk niet. Ik rijd al sinds de L1 uit mijn hoofd. Ik had met het oefenen gewoon heel vaak na de volte het appuyement gereden. Dus even het koppie er niet bij ofzo :Y)

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:56

Heel erg interessant om te zien, prettig filmpje om te bekijken :)!

Succes met de komende wedstrijden +:)+

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:13

Heel stoer dat je zo'n proef ook online wil zetten :D! Ik vind het heel leuk om te zien hoe de oefeningen op dat niveau beoordeeld worden. Heel sympathiek gereden!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:18

Leuk filmpje.
En zo fout is de proef niet. Wat kleine dingetjes die op dit niveau natuurlijk meteen de punten naar beneden halen.
Maar het blijft een fijne proef om te zien.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:29

Goed filmpje en fijn commentaar. Misschien niet perfect maar wel realistisch en dat is waar je het meest aan hebt.

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:43

wat een leerzaam filmpje! Het ziet er zeker niet slecht uit! Leuk dat je dit zo deelt met ons :)

MerleSimone

Berichten: 5730
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:55

Wat gaaf zeg om het zo op bokt te zetten! Heel leerzaam, heb dan ook de hele proef gekeken terwijl ik normaal na een halve minuut wegklik. Vind jullie een mooie combinatie en hopelijk haal je je doel! :j

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 15:59

Dank jullie wel!!

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:13

Wat leerzaam zo met het commentaar erbij.

En wat vriendelijk gereden!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:15

Respect ik zeg WoW.

Ik zie alleen maar een vriendelijke proef! En voor mij een motivatie om door te gaan met mijn hafje van 18 bijna 19.

Leerzaam is het zeker

Cranio_APS

Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-17
Woonplaats: Omgeving Tiel/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:26

Wat leuk om te zien hoe goed Alwin het nog doet. Ik vind de proef heel vriendelijk gereden. Ik wens jullie heel veel succes toe en ik ga jullie zeker volgen op Bokt.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:52

Heel leerzaam filmpje! Wat rijd je toch fijn en ondanks de foutjes blijft het leuk om naar jullie te kijken :)

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 20:21

Wat een leuk commentaar! Dank jullie wel!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27984
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:52

Eindelijk eens een filmpje waarbij precies op het punt waar het om gaat verteld wordt wat er misgaat. Dat komt door jouw goede timing van becommentariƫren en dat helpt mij heel erg om goed te kunnen zien wat er nou eigenlijk fout gaat. Want dat is op beeld soms toch nog best lastig te zien.

Ook kan ik in combinatie met jouw commentaar het juryoordeel goed volgen, en het er ook mee eens zijn, voor zover ik dat kan met mijn beperkte kennis van deze klasse.

En dan vind ik het ook nog 's top dat je zo open en eerlijk een duidelijk mindere proef durft te laten zien, en dan ook nog eens met zulk zelfinzicht in je commentaar. Verfrissend en leerzaam. Complimenten!

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:05

Zo fout vind ik je proef niet hoor, ik vind hem echt fijn lopen en je stelt hem heel netjes voor. Jammer van de fouten maar niks onoverkomelijks toch? Prettig om te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:08

Rije schreef:
Eindelijk eens een filmpje waarbij precies op het punt waar het om gaat verteld wordt wat er misgaat. Dat komt door jouw goede timing van becommentariƫren en dat helpt mij heel erg om goed te kunnen zien wat er nou eigenlijk fout gaat. Want dat is op beeld soms toch nog best lastig te zien.

Ook kan ik in combinatie met jouw commentaar het juryoordeel goed volgen, en het er ook mee eens zijn, voor zover ik dat kan met mijn beperkte kennis van deze klasse.

En dan vind ik het ook nog 's top dat je zo open en eerlijk een duidelijk mindere proef durft te laten zien, en dan ook nog eens met zulk zelfinzicht in je commentaar. Verfrissend en leerzaam. Complimenten!



Helemaal EENSCH met deze post!

Brendatil
Berichten: 173
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:51

Dit is pas sportief! Ik vind dat je ontzettend goed omgaat met je gemaakte fouten.
Hiervoor kan ik alleen maar respect hebben.
Keep up the good work!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:26

Ik ga mee in mijn voorgangers. Erg leuk en leerzaam filmpje! Heel goed in elkaar gezet wat het ook voor mij als dressuurleek erg makkelijk te volgen maakt. Je kijkt heel eerlijk naar jou en je paard en in combinatie met een eerlijk en duidelijk jurycommentaar maakt je reflectie zo goed. Dat is heel fijn om naar te kijken, zo'n nuchtere zelfreflectie. Op naar een betere proef!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:27

Dit is eigenlijk precies wat ik bij nhbokt tv miste. Een filmpje wat echt informatief is. Ga je nog meer maken?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:34

Ik ben ook benieuwd naar meerdere filmpjes! :-)

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:35

Dank jullie wel! Ik heb inderdaad bedacht wat ik zelf graag zou willen zien en dat zijn niet alleen de proefjes die vlekkenloos gaan, maar juist de fouten die worden gemaakt en hoe jury's dat beoordelen. Ik ben dan ook blij dat jullie het waarderen.

Ik ga zeker meer maken. Het weekend van 4 maart gaan we naar het NK dressuur klasse B. Dus volgende week wil ik een video maken hoe we hier in de trainingen naartoe werken.
Daarnaast start ik zodra het wat langer licht blijft een lessenserie waarin ik van basis tot subtop laat zien hoe je bepaalde oefeningen kan rijden of problemen kunt oplossen.

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:58

Je vorige filmpje ook al een keer bekeken en nu van Bunschoten. Mijn favoriete proef voor mezelf was de Inter1, dus ik ga proberen je wat tips te geven.

Probeer meer naar de letters te rijden, ik zie je nu vaak al een stuk voor de letter op de hoefslag uitkomen. Diagonaal uitstrekken naar de letter, en dan net iets ervoor verzamelen. Ook in de galop en op het rechte stuk de wissel nog op de diagonaal springen, dus niet als je al op de hoefslag bent.

Ook je appuyeren op de letter richten, dan heb je meer ruimte en kan je met meer impuls appuyeren.

Als het je lukt proberen meer galop te rijden, je hebt je paard best wel erg terug in de galop vind ik, waardoor je bijv voor je pirouettes niets meer over houdt om te verzamelen. Daar moet hij veel meer terug om hem goed op het achterbeen te houden. Dat lukt alleen als je met meer impuls rijdt.
Dan gaan waarschijnlijk je wisselserie's ook makkelijker en kan je hem rechter houden en zelf stiller zitten.

Wie weet kan je er wat mee, maar sowieso heel veel succes nog en veel plezier op de wedstrijden.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 21:12

setteke schreef:
Je vorige filmpje ook al een keer bekeken en nu van Bunschoten. Mijn favoriete proef voor mezelf was de Inter1, dus ik ga proberen je wat tips te geven.

Probeer meer naar de letters te rijden, ik zie je nu vaak al een stuk voor de letter op de hoefslag uitkomen. Diagonaal uitstrekken naar de letter, en dan net iets ervoor verzamelen. Ook in de galop en op het rechte stuk de wissel nog op de diagonaal springen, dus niet als je al op de hoefslag bent.

Ook je appuyeren op de letter richten, dan heb je meer ruimte en kan je met meer impuls appuyeren.

Als het je lukt proberen meer galop te rijden, je hebt je paard best wel erg terug in de galop vind ik, waardoor je bijv voor je pirouettes niets meer over houdt om te verzamelen. Daar moet hij veel meer terug om hem goed op het achterbeen te houden. Dat lukt alleen als je met meer impuls rijdt.
Dan gaan waarschijnlijk je wisselserie's ook makkelijker en kan je hem rechter houden en zelf stiller zitten.

Wie weet kan je er wat mee, maar sowieso heel veel succes nog en veel plezier op de wedstrijden.


Bedankt voor je uitgebreide reactie en tips! Ik neem ze mee :)