Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keshia schreef:Wat gewaagd en leuk dat je zo'n topic opent.
Ik ben heel eerlijk. Combinatie en paard is prachtig om te zien, heel leuk dier!
Voor nu vraag ik me af of het doorzitten een goede keuze is.. ik vind je benen tamelijk onrustig. Ook trekt je paard met het linkerachterbeen lijkt het.
Als ik verder kijk naar de uitvoering zie ik een paard dat mooi constant in de aanleuning is, in de stap nog wel wat scheef op de middenlijn. Al loopt het paard netjes op 2 teugels. Dat is goed te zien bij jouw perfecte gebroken lijn! Super netjes.
Het wijken ziet er netjes uit ook, mooi de voorhand eerst zonder teveel stelling.
De verruiming op de diagonaal mag meer verruimen ipv versnellen. Ook hoeft het maar enkele passen dus hoef je echt niet heel de diagonaal te gebruiken. Ook bij het wijken, minimaal 5 meter en daarna rechtuit is voldoende, nu rij je bijna de volledige 10 meter. Na het wijken en bij het inzetten van je diagonaal pak je de hoek niet mee, terwijl die juist heel handig is om wat tijd te krijgen om je paard recht in de wending te krijgen voor de verruiming.
Verder echt een nette proef, ik ben erg benieuwd wat voor punten je had voor deze proefheel veel succes!
Ineke2 schreef:Ts misschien heb je wat aan de tips in de volgende linkhttp://ruitergevoel.com/2013/02/07/ik-k ... il-houden/
bruintje123 schreef:Eigenlijk de dingen die je zelf ook al aangeeft.
Het eerste wat mij opviel is toch dat hij niet aan het been is.
Daardoor vind ik de verbinding, ondanks dat hij wel constant is, erg zwaar ogen.
Ik denk als hij meer uit zichzelf gaat lopen de verbinding voor jou veel fijner aan gaat voelen.
Eigenlijk loopt hij in alles wel met die handrem er op. Ook de galop.
Ook in de middenstap.
Ik denk dat je daar echt veel op gaat verbeteren als hij beter aan het been gaat, lichter in de hand.
Verruimen verbeteren is veel kleine stukjes oefenen. Echt maar 3 passen.
Zelf vind ik vanuit een schouderbinnenwaarts, waardoor die achterhand actief is, de diagonaal op gaan en dan direct die paar passen vragen een fijne oefening.
Of als het achterwaarts fijn lukt daaruit direct weg draven. Want ook dan zit die achterhand er al onder.
Maar het is echt de korte stukjes die belangrijk zijn om die daarna langer te maken.
Ik vind jullie wel een erg mooie combinatie en verder zit je er ook heel mooi op.