Het is een 11-jarige KWPN-ruin. Op zich een heel braaf paard, maar wel met karakter (wat het ook leuk maakt natuurlijk
).Nu ben ik vandeweek twee keer wezen rijden. Beide keren een stuk buiten gereden door de polder.
De eerste keer is de eigenaar mee gefietst, alles ging prima. Hij sprong alleen twee keer de lucht in bij een tegemoetkomende auto (die ook wel dicht langs kwam). Vandaag ben ik alleen gaan rijden, hij was heel fris maar dat is ook wel logisch met dit weer. Hij was me volgens mij alleen ook vreselijk aan het uitproberen (wat op zich ook te verwachten was).
Na nog geen 3 minuten probeerde hij om te draaien. Hij deed echt alsof hij doodsbang was voor iets en ging dan ook de hele weg over. Toch was hij vrij snel te overtuigen dat hij toch echt verder moest, en na nog zo'n 50 meter heel twijfelend gelopen te hebben was dat ook over.
Toen begon het gez*k met auto's alleen. Bij elke auto/vrachtwagen springt hij de lucht in en bij voorkeur ook een meter opzij (af en toe dus bijna de sloot in). Alleen als er in de berm ook iets heel engs ligt springt hij gewoon nog wat hoger de lucht in. Ik blijf wel boven, en het hij herstelt zich ook met twee galoppassen weer en draaft dan weer rustig verder, daar gaat het niet om. Maar ik hou er niet zo van op de weg

Maar hoe kan ik hier het beste op reageren? Ik heb van alles geprobeerd, maar niets scheen te helpen. Ik heb het gewoon genegeerd, ben gaan stappen, heb hem aan het werk gezet, hem stil gezet en laten kijken, niets helpt....
Ook ik heb al van alles geprobeerd,maar niks helpt. Ik heb hem gestraft,ik heb hem genegeerd,ik heb hem héééél boos toegesproken en heb hem geprobeerd gerust te stellen. Maar echt niks hielp. Wanneer hij het niet doet is als ik met hem loop,of met hem gaat fietsen of als er andere paarden meegaan. Ik zit dus met hetzelfde probleem en met m'n handen in het haar.