Rechterhand is sterker!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniemtjee

Rechterhand is sterker!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 11:02

Helaas is mijn rechterhand veel sterker dan mijn linkerhand. Maar ook met oefeningen gebruik ik mijn rechterhand terwijl ik mijn linkerhand moet gebruiken. Hoe kan ik mijn linkerhand net zo sterk maken als mijn rechterhand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:06

Door heel bewust je linkerhand te trainen.
Een verschil is trouwens vrij normaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-17 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dayanara

Re: Rechterhand is sterker!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:07

Rechts loslaten. Ik zit met precies hetzelfde, probeer heel bewust te rijden :j

Heb je les?

Anoniemtjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 11:09

Ja ik heb les. Mijn trainer rijdt ook wedstrijden en ze ziet het wel dat ik op mijn rechterhand rij. Maar als ik mijn linkerhand gebruik laat ik heel rechts vallen.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:12

Anoniemtjee schreef:
Ja ik heb les. Mijn trainer rijdt ook wedstrijden en ze ziet het wel dat ik op mijn rechterhand rij. Maar als ik mijn linkerhand gebruik laat ik heel rechts vallen.

Het zou niet moeten uitmaken of je trainer wedstrijden rijd. Hij/zij moet jou leren gelijke teugeldruk te houden :j

bloempke14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 01:10

Heel bewust proberen om het gewicht in beide handen gelijk te krijgen dmv het ontspannen van je rechterhand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:16

heel normaal en menselijk hoor!!

veel oefenen met links - los van je paard -, door b.v. meer met links op te pakken of meer met alleen je linkerhand je paard poetsen (ff wennen)

alles vastpakken en dragen meer met je linkerhand gaan doen

zodat je coördinatie ook onafhankelijk gaat worden

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:19

Je rechterhand breken, dan moet de linker een keer aan de slag }>.

Nee zonder gekkigheid, is normaal. Inderdaad oefenen in alledaagse taken met je linkerhand om daar niet alleen meer kracht maar ook meer controle te krijgen.

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:22

Daar had ik ook last van. Veel oefenen met loslaten van rechts en meneer ging ook beter aan de teugel lopen :x

SophieKn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:03

Mijn instructrice herinnerde mij er steeds aan, heeft geholpen

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:43

Het is al heel goed dat je van jezelf weet dat je rechts sterker bent dan links. Dat is het begin: bewustzijn. Nu kan je daar op gaan trainen. Bijvoorbeeld door bij elke letter in de bak zelf te checken of je gelijke druk hebt. Laat je trainer elke keer vragen of je gelijke druk hebt zodat je zelf kan voelen en het zelf kan oplossen. Net als misschien een stalgenootje of een toeschouwer. Op een gegeven moment wordt het een automatisme en gaat het steeds makkelijker. Succes!

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:53

Ik had het ook heeeel erg. Het is al een goed begin dat je je er bewust van bent :) Vaak (ten minste bij mij) is het ook niet eens puur een heel groot krachtsverschil maar ook gewoon coördinatie. Dus zelfs in het dagelijks leven dingen met links doen ipv rechts is al een goede oefening. Onbewust doe je namelijk veel alleen met rechts. Dus ga drinken inschenken met links, lepels roeren met links etc etc :')