maar de keren dat ik er daarvoor op had gereden deed ze het niet, dus ik zag het totaal niet aankomen toen ze het wel deed.
Ik schrok, wist niet wat ik moest doen, hing naar achter en hing aan de teugels (ik weet dat dit niet goed is, maar ik rijd pas sinds 1 september en dit was mijn reactie op iets waar ik nog nooit mee had hoeven dealen).
Toen de pony een bocht maakt in volle galop zat ik totaal niet stevig en viel ik eraf.
Mijn instructeur zette de pony aan de longeerlijn en liet haar keihard galopperen, zodat ze even uitgeraasd was, waarna ik er weer op ging.
Alles ging goed tot we gingen galopperen, want omdat er toen wat misging bij de andere ruiters in mijn les zat er een gat tussen mij en de pony voor mij.
De pony waar ik op reed greep haar kans en ik voelde het wel aankomen, maar als niet-zo-heel-ervaren ruiter wist ik niet wat te doen; daar gingen we weer.
Ze ging op de bak rand af en maakte een bocht, ik donderde er weer af. Uiteraard ging ik er weer op, hoewel ik het deze keer echt doodeng vond.
Door dit alles ben ik een beetje bang geworden om op de pony te rijden, en ik wil vragen of iemand misschien tips heeft zodat ik de volgende keer dat ze er vandoor gaat in elk geval kan blijven zitten, en haar stoppen.
Ik moet ook meer zelfvertrouwen krijgen, dus wil sowieso eerst een paar lessen nog op andere pony's rijden.
Hebben jullie nog tips?
Groetjes