benen bewegen teveel,recht zitten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

d4rkhorse

benen bewegen teveel,recht zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 21:50

hallo allemaal!

ik heb al van eind oktober een verzorg paardje, de eerste maand heb ik gewoon wat geknuffeld geborsteld en gelongeerd. niet gereden...

een maand later was het zover!
ik heb voor de eerste keer met hem gereden wel aan de longe omdat hij nogel eenkennig is en hij straft me af als ik iets niet goed doe ;)

na 2 keer op hem te hebben gereden mocht ik los rijden wel nog op cirkel. alleen zit ik te ver naar voor ik heb zeg maar een toilet houiding haha dat zegt m'n lesgeefster/eigenaar van het paard toch haha!
weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

ik heb ook nog een 2de probleem!
als ik aan het draven ben bewegen m'n benen te veel :(:) het paard is er zeer gevoelig aan.
weet ook iemand hier een oplossing voor?

ook wil ik graag doorzitten in draf maar dat lukt dus totaal niet omdat hij je zo hoog uit het zadel gooit, de eigenaar zegt het zelf dat dit amper tot niet lukt... zonder beugels rijden lijkt me dus ook geen goed idee aangezien ik zo hard uit het zadel gegooit word
weet iemand hier ook een oplossing voor? :+

alvast bedankt

Laurievc

Re: benen bewegen teveel,recht zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:56

Klinkt misschien raar, maar die benen ga je vanzelf wel stilhouden bij gevoelige paarden. Je moet eerst een paar keer voelen dat je dat niét had moeten doen. Ik zat met een gelijkaardige situatie. Jong, eigen paardje gekregen dat hypergevoelig was. 3 keer in het zand gelegen, en dan had ik door dat ik mijn been anders moest gebruiken :D Is een gevoel dat je moet krijgen!

Ik heb er helaas nu wel van gekregen dat ik mijn been afsteek naar voren, dus nu moet dat er weer uit haha.

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 21:59

Laurievc schreef:
Klinkt misschien raar, maar die benen ga je vanzelf wel stilhouden bij gevoelige paarden. Je moet eerst een paar keer voelen dat je dat niét had moeten doen. Ik zat met een gelijkaardige situatie. Jong, eigen paardje gekregen dat hypergevoelig was. 3 keer in het zand gelegen, en dan had ik door dat ik mijn been anders moest gebruiken :D Is een gevoel dat je moet krijgen!

Ik heb er helaas nu wel van gekregen dat ik mijn been afsteek naar voren, dus nu moet dat er weer uit haha.

haha! bij mij gaat hij niet direct bokken dat zou hij nooit doen haha, wat hij wel doet is bv wijken zonder dat ik dat vraag of een andere oefening of hij begint de dansen of hij begint gewoon ambetant te doen dat hij niet echt gezellig is om mee te rijden is moeilijk uit te leggen haha!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:01

Veel km doen samen! Je moet elkaar leren kennen en dat heeft veel tijd nodig! Die knopjes leer je wel vinden met de tijd :D Veel plezier iig!

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 22:03

Laurievc schreef:
Veel km doen samen! Je moet elkaar leren kennen en dat heeft veel tijd nodig! Die knopjes leer je wel vinden met de tijd :D Veel plezier iig!

haha dankuwel ;) ik ga zeker veel oefenen!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:33

Waarschijnlijk bewegen je benen ook deels doordat je wat voorover zit. Op mijn youtubekanaal heb ik verschillende filmpjes over je houding, je bekken en hoe je je benen stiller kunt houden. Daarin laat ik ook een boel oefeningen zien. De laatste twee videos gaan specifiek over wiebelbenen.

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... LjNqdgmen8

paardXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:41

Ik ken beide problemen :) het naar voren zitten heb ik afgeleerd door voor mijn gevoel veel te ver naar achteren te gaan zitten en goed aan je instructeur vragen. Dat met je benen, tja dat heb ik zelf ook nog heel erg := misschien een tip om zonder beugels te gaan rijden op een minder gevoelig paard? en blijf je hakken goed uitdrukken. succes!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:43

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:11

Ik had juist dat ik te ver naar achter zat. Mijn paard heeft grote gangen dus om te blijven zitten ging ik met mn bovenlichaam wat naar achter hangen en had ik ook van die wiebel voeten. Wat vooral werkt is er heel erg over nadenken en vooral door hebben wanneer je verkeerd zit. Steun zoeken in mijn beugels heeft ook geholpen, hakken omlaag houden en tenen wat naar binnen, hierdoor krijg je ook extra steun doordat je knieen goed aansluiten. Voel ook eens waar je zitbeenknobbel zitten en ga daarop letten, die twee botjes moet je voelen in het zadel. Succes :)