Allereerst zou ik het eens zelf uitmeten in de bak. Zoals er al staat de afstand van de x (10 m) richting de c en de a aangeven Door pion of iets dergelijks. Of zoek een punt aan de kant van de bak wat er gelijk aan staat. Rijd de volte een aantal keer haal dan je herkenningspunt weg. Sowieso moet je niet te lang op de hoefslag blijven. Begin je bij e houd je mooi een beetje stelling en zoek je de middellijn op vanaf daar rij je weer door naar de b. Denk niet gelijk in een hele volte want dan kom je niet uit. Bedenk hoe je het in kleine delen wilt rijden en dan wordt het vanzelf wat meer automatische piloot.
Heb je een volte bij a of c, begin je bij die letter. Richt je op het midden tussen bijvoorbeeld de m en de b vanaf daar ga je weer door naar de x en weer door naar de e en h en weer naar de c. Ook hier weer zorgen dat je niet te lang op de hoefslag blijft , anders wordt je volte niet rond. Wat ook kan helpen is het eerst eens uittekenen op papier, waar moet je de hoefslag raken zodat het nog een mooie ronde volte blijft . De hoeken gewoon echt vergeten hier. Ik ben hier vrij snel mee bezig gegaan toen ik met paardrijden begon en heb er altijd een 7 of 8 op. Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen en als je iets niet snapt gewoon vragen