heb net een account aangemaakt en heb een vraagje, ik kon nergens een (actief) onderwerp vinden dus probeer ik het maar zo (hoop dat ik het goed doe)
Het zit zo, ik rijd nu een halfjaar en heb soms nog moeite met de galop. Niet zo zeer met het aanspringen in galop, maar wel met het volgende;
Ik heb dus dat mijn paard weer na een paar passen uit galop valt, ik weet dat ik hem dan weer moet laten galoperen maar daar heb ik ook niet de heletijd zin in omdat de meeste in mijn groepje de galop wel de heletijd volhouden. Ik merk gewoon niet zo goed wanneer hij terugvalt in draf. Mijn instructrice zegt de heletijd; geef hem een schopje, en dan los, en dat herhalen. Ze zegt dat ik elke galopsprong moet aandrijven. Maar ik weet niet of het zo moet. Hoe doen jullie het? Hebben jullie nog andere tips? Anders moet ik het hier maar mee doen. Alvast bedankt!

Oja en nu ik toch bezig ben; Hoe geven jullie de galophulpen? Het is toch buitenbeen achter de singel, binnenbeen op de singel, stelling, en aandrijven? Doen jullie het met allebei de benen of alleen het binnen/buitenbeen (Het aangaloperen gaat verder redelijk goed bij mij, was gewoon even benieuwd of er verschillende manieren zijn om in galop te komen)