Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yenni schreef:Wat ik leer in de les als mijn pony achter de teugel kruipt is teugel bij geven en been! We hebben gemerkt dat als ik teveel gewicht in mijn handen heb mijn pony achter de teugel kruipt. Blijf streng en geef de moed niet op!
Yenni schreef:Nee ik denk dat je mij verkeerd berijpt. Je houd je teugels op maat maar zodra ze achter de teugel loopt en JIJ dus niks meer te zeggen hebt: teugels beetje laten vieren en been. Daarna teugels op maat. Op een gegeven moment hebben ze door dat het niet de bedoeling is om achter de teugel te lopen. Als ze aan de teugel loopt (iets heel anders) dan moet je natuurlijk belonen!
Ik hoop dat mijn tip je gaat helpen. Dit is puur op basis van mijn eigen ervaring
LoveUggs schreef:Je kan 'al' 8 jaar rijden en de sterren van de hemel rijden, maar je kan ook 'al' 8 jaar rijden en er geen zak van kunnen dus dat zegt helemaal niets..
Ik denk ook zeker niet dat het een kwestie is van aan of achter de teugel lopen.
Ik denk dat jouw pony het gewoon fijn vind lekker in je hand te gaan hangen.
Wat ik dan doe? Ik geef mijn paard niets om op te hangen.
Dus wanneer mijn paard gaat hangen rijd ik hem idd of naar voren, maar als dit niet helpt:
Teugel naar voren. Niet laten vieren, gewoon hand naar voren en zorgen dat er een behoorlijke boog in je teugels hangt. Gevolg? Paard heeft geen hand waar hij in kan leunen dus gaat zelf dragen.
Doet hij het na 30 seconden weer, doe je het weer op nieuw.
Als je dit vaak genoeg blijft doen leertie vanzelf wel dat het niet de bedoeling is in je hand te gaan hangen.