oefeningen beter in balans, zonder paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

oefeningen beter in balans, zonder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 23:43

Ik weet niet of het hier goed staat.

Maar wie weet goede oefeningen om beter in balans te rijden, zonder dat je daadwerkelijk op een paard hoeft te zitten. dus oefeningen voor een onafhanelijke zit.

_Cher

Re: oefeningen beter in balans, zonder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:05

ik heb van mijn fysio verschillende oefeningen met een fitness bal gekregen, dit helpt erg goed voor een betere balans. (en tevens ook voor mijn rugklachten.. :) )

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:09

Ja fitnessbal! Dat werkt echt goed.
Mijn favo oefening (en meest effectieve :') ) is rechterbeen omhoog met je linkerarm omhoog en andersom. En dan proberen de bal stil te houden onder je kont. Niet te snel doen want dan lig je met zekerheid op je plaat.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:21

Je zou eens een workshop body-awareness kunnen volgen ergens.
Of kijken naar Centered Riding boeken, daar wordt ook veel gewerkt met oefeningen op de grond en visualisaties.
Angelika engberg (CR instructeur) heeft een DVD met veel oefeningen zonder paard
Wendy Murdoch (voorheen CR instructeur nu Murdoch Method) heeft een hele DVD gewijd aan oefeningen op de Equiball - Ride like a natural deel 3.
Op het paard is er met Centered Riding ook veel mogelijk :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:22

Trampoline springen.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:25

Macs schreef:
Mijn favo oefening (en meest effectieve :') ) is rechterbeen omhoog met je linkerarm omhoog en andersom. En dan proberen de bal stil te houden onder je kont. Niet te snel doen want dan lig je met zekerheid op je plaat.

Ja! En dan ook nog proberen om netjes recht te blijven zitten... :') viel best wel tegen de eerste paar keer!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:32

_Cher schreef:
Macs schreef:

Ja! En dan ook nog proberen om netjes recht te blijven zitten... :') viel best wel tegen de eerste paar keer!

Zeker met een scheve rug :D daarom heb ik deze oefening ook gekregen. Maar mijn vriend (niet-scheef :') ) vond hem ook bijzonder lastig haha.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 02:31

Ga bootcampen of andere training waarbij je alle spiergroepen (met name buikspieren) traint. Enorme verbetering in mijn houding sinds ik dit een keer pw doe.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 05:54

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 10:10

Ik heb Centred Riding lessen :-). Zodra ik weer op m'n paard mag wil ik ook zeker daarin door gaan.

Na de dvd's ga ik eens opzoek

Een fitnisbal moet ik even kopen. Ik had er 1 maar de hond dacht dat t een leuk speeltje was

Mijn instructrice is ook centred riding instructeur, zal eens vragen of zei boeken heeft

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:25

Nannetje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:34

een hele simpele oefening is op een been staan. Dit kan je afwisselen met stilstaan op een been, door de knie zakken, 10 x ieder been, en stil staan op een been met de ogen dicht. Ik doe dit regelmatig tijdens het tandenpoetsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:17

Je moet gaan turnen Wil, over de evenwichtsbalk lopen :P

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:26

...doe maar eerst allerlei andere oefeningen en kijk dan eens "just for fun" hoe goed je over die balk blijkt te kunnen lopen.
Train je met de trampoline en wat al niet je gevoel voor balans en werk je aan de kracht in je buikspieren, psoas, etc - dan gaat het telkens beter.

Veel mensen verkrampen op de evenwichtsbalk - als dat zo is, stel het vast, stap af en ga nuttiger dingen doen.