ik zit met wat vraagjes maar ik zou eerst het verhaal doen.
op de manege waar ik en mijn kinderen rijden mogen we een pony verzorgen.
maar er zijn wat probleempjes met die pony. namelijk ze is kopschuw en je mag niet aan haar achterhand zitten plus ze heeft geen conditie. dat is ook de rede dat we haar mogen doen zodat ze weer braaf wordt en in de ponylessen kan.
de eerste paar weken gingen goed ik heb eerst haar vertrouwen geprobeert te winnen door horsemanship met haar te doen. en gewoon rustig tegen haar te praten en te aaien en borstelen. dat leek goed te werken. en ze had geen condietie dus we hebben haar veel gelongeert en ook met balkjes gelongeert.
en veel wandelen ernaast. nu zijn we zo ver dat er iemand op kan..mijn meiden rijden haar maar nog niet in alle gangen want ze staakt zodra je de teugels wat meer wilt aannemen en er zit niet echt een stuur op.
het lijkt alsof ze nog niet beleert is of dat het heel fout is gegaan en trouma's heeft .
de pony heet witje en is ong.12 jaar.
met poetsen is wel lief maar zodra je met een borstel of je hand bij haar nek dicht bij de oren komt gaat ze achterwaarts en als je haar bij haar flanken naar haar kont wilt borstelen dan duwt ze je opzij als of ze je wilt trappen uit verdediging. we hadden dat een tijdje goed gekregen maar zins we op haar rijden mogen we niet meer haar achtkant niet aanraken.
en de achterhoefen uitkraben.
wat vinden jullie van dit verhaal..
wat kan ik nog doen..
weet je wat ook raar is dat ze helemaal niet sociaal is naar andere paarden of ponys ..ze zoek geen contackt! en als een ander wel contackt zoek dan negeert ze die pony gewoon of ze doet alsof ze bang is voor die andere pony.
een hele vreemde situatie vind ik.
maar ik wil haar zo graag helpen en mijn kinderen hebben wel een beetje een band en een warm hard voor witje gekregen.
DUS: wat kunnen wij nog doen aan het vertrouwen van witje naar ons?
en vinden jullie dat we haar moeten blijven rijden of alleen longeren en grondwerk?
ik weet het even niet meer