Lotje voor de eerste keer in HAW

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoe_

Lotje voor de eerste keer in HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 20:28

Lang getwijfeld om een eigen topic te openen, maar ik probeer het toch eens!
Dit is mijn pony Elliot. Ik heb hem al een grote 5 jaar. 5 jaren met ups en vooral downs.
Het overlijden van mijn pony zijn beste maatje (mijn vader) als dieptepunt. We zijn ook van stal naar
stal moeten gaan. De ene keer klikte het niet met een ander paard, de andere keren voelde ik me er niet thuis en zag ik dat mijn pony zich er ook niet thuis voeld en zelfs depressief werd! Maar eindelijk zijn we in een gouden stal terecht gekomen, waar hij samen met nog 3 andere paarden in de zomer 24/7 en in de winter overdag buiten staan. De stalbazen zorgen ook voor mijn pony alsof het hun eigen paard is. En eindelijk, na 5 jaren zie ik dat mijn pony écht gelukkig is. Dat merk ik ook in zijn gedrag. Hij is véél aangenamer in de omgang, en veel werkwilliger. Sinds enkele weken gaan we op training bij een nieuwe lesgeefster. Een super fijne lesgeefster die eerst naar het paard kijkt en dan pas naar de ruiter.

Ik hou heel erg van dressuur. Mijn pony helaas wat minder. Daarom kies ik er voor om 1 keer in de week intensief dressuur te rijden, en de rest gewoon lekker te gaan wandelen. Daar kan hij heel erg van genieten (en ik ook trouwens :D )

Dit zijn enkele foto's van onze eerste les. Wees een beetje lief voor ons.

Uiteraard hebben we eerst goed ingestapt. Het was de eerste keer dat we reden op deze nieuwe locatie. Ik heb hem met een losse teugel de piste laten verkennen.

Afbeelding

Afbeelding
Hier moet ik mijn hakken meer uitdrukken en mijn handen rechtop houden :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en om een idee te hebben van waar we komen

Afbeelding

Afbeelding

En hoe ik hem kreeg :D

Afbeelding

MerleSimone

Re: Lotje voor de eerste keer in HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:34

Leuke pony zeg! En je hebt m al lekker aan het lopen, ziet er ontspannen uit. Jullie passen goed bij elkaar.
Wel vind ik m qua gewicht een stuk gezonder op de foto's van waar jullie vandaan komen. Hij mag wel wat kilo's verliezen. Lekker gaan lessen en trainen en dan ben ik benieuwd hoe het er over een tijdje uit ziet!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:39

Hij lijkt inderdaad iets aangekomen. Het is wel een pony met zware bouw denk ik. Leuk beestje.... haha jongetje met een meisjesnaam ik vind t leuk!
Lekker blijven ontspannen en oefenen dan gaan jullie vast met sprongen vooruit!

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 20:41

MerleSimone schreef:
Leuke pony zeg! En je hebt m al lekker aan het lopen, ziet er ontspannen uit. Jullie passen goed bij elkaar.
Wel vind ik m qua gewicht een stuk gezonder op de foto's van waar jullie vandaan komen. Hij mag wel wat kilo's verliezen. Lekker gaan lessen en trainen en dan ben ik benieuwd hoe het er over een tijdje uit ziet!

Hij is inderdaad wat te dik. Maar inderdaad nu goed lessen zodat de overige kilootjes er af gaan :o

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 20:42

Djoopie schreef:
Hij lijkt inderdaad iets aangekomen. Het is wel een pony met zware bouw denk ik. Leuk beestje.... haha jongetje met een meisjesnaam ik vind t leuk!
Lekker blijven ontspannen en oefenen dan gaan jullie vast met sprongen vooruit!

Zijn echte naam is eigenlijk Elliot. Maar we noemen hem allemaal Lotje. :')

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:44

Aha vandaar :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:50

Hakken uitdrukken moet je zeker niet (te paard) forceren. Ga je alleen maar van stuiteren! Je achillespees kan niet verder dan ver, en het oprekken komt vanzelf! :D

Ziet er lekker ontspannen uit, leuk beestje!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:06

Wat een leuk dier! Jullie zijn een leuk stel samen! Idd lekker ontspannen en leuke dingen doen! Wat kilo's kwijt mag idd ook wel haha!

Verder vind ik je houding erg prettig!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:15

ontzettend leuke pony.
en een hele mooie combinatie zijn jullie.

ik snap dat hij het dressuur werk niet leuk vind hoor.

Hij vind het waarschijnlijk enorm moeilijk omdat hij heel erg scheef is.
ik zie op iedere foto een pony die gesteld en gebold naar rechts loopt.
probeer om hem goed recht te maken en op 2 teugels gelijke druk te houden .
probeer ook te voelen dat hij met zijn achterbeen in het spoor van zijn voorvoeten terecht komt.

probeer ook goed met je handen op 1 lijn te blijven en ze iets rechteroog te houden zodat je beter zijn mond kan volgen .
heel goed dat je nu les hebt .
jullie komen er zeker wel !

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 19:47

loez schreef:
Wat een leuk dier! Jullie zijn een leuk stel samen! Idd lekker ontspannen en leuke dingen doen! Wat kilo's kwijt mag idd ook wel haha!

Verder vind ik je houding erg prettig!

Dankjewel! :)

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 19:48

little_birdy schreef:
ontzettend leuke pony.
en een hele mooie combinatie zijn jullie.

ik snap dat hij het dressuur werk niet leuk vind hoor.

Hij vind het waarschijnlijk enorm moeilijk omdat hij heel erg scheef is.
ik zie op iedere foto een pony die gesteld en gebold naar rechts loopt.
probeer om hem goed recht te maken en op 2 teugels gelijke druk te houden .
probeer ook te voelen dat hij met zijn achterbeen in het spoor van zijn voorvoeten terecht komt.

probeer ook goed met je handen op 1 lijn te blijven en ze iets rechteroog te houden zodat je beter zijn mond kan volgen .
heel goed dat je nu les hebt .
jullie komen er zeker wel !

Zijn we inderdaad aan de slag mee. Heb nu les van iemand die veel van rechtrichten kent. Ik ken er
eerlijk gezegd helemaal niets van. :D Dankjewel voor je reactie!

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:36

Wat ontzettend fijn dat jullie na zo'n lange tijd een fijne stal hebben gevonden waar jullie het beide erg naar jullie zin hebben. Ik hoop dat jullie op deze stal nog vele jaren plezier gaan hebben.

Ik moet zeggen dat ik het er zeker niet verkeerd uit vind zien, integendeel zelfs. Het komt op mij erg vriendelijk over en met de juiste lessen gaan jullie vast en zeker met sprongen vooruit. Wat mij aan jou houding opvalt is dat je je tenen naar buiten "afsteekt" - dat is misschien iets waar je zelf op kunt gaan letten. Verder heb ik eigenlijk helemaal geen commentaar en zou ik zeggen: ga vooral zo door, dan komen jullie er echt wel.

Troopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:37

ah wat zijn jullie een geweldig Koppel!
Wat voor ras is Elliot als ik vragen mag?

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 02:18

Leuke pony heb je! Ik denk dat jullie mooi vooruit zijn gegaan.
Ik vind het echter vreemd dat je instructrice eerst naar het paard kijkt en daarna naar de ruiter. Ik heb altijd geleerd dat de problemen en oplossingen vanuit de ruiter komen.

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 14:12

Kalab schreef:
Wat ontzettend fijn dat jullie na zo'n lange tijd een fijne stal hebben gevonden waar jullie het beide erg naar jullie zin hebben. Ik hoop dat jullie op deze stal nog vele jaren plezier gaan hebben.

Ik moet zeggen dat ik het er zeker niet verkeerd uit vind zien, integendeel zelfs. Het komt op mij erg vriendelijk over en met de juiste lessen gaan jullie vast en zeker met sprongen vooruit. Wat mij aan jou houding opvalt is dat je je tenen naar buiten "afsteekt" - dat is misschien iets waar je zelf op kunt gaan letten. Verder heb ik eigenlijk helemaal geen commentaar en zou ik zeggen: ga vooral zo door, dan komen jullie er echt wel.

Dankje! Ja is inderdaad een werkpuntje van me :D

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 14:13

Troopers schreef:
ah wat zijn jullie een geweldig Koppel!
Wat voor ras is Elliot als ik vragen mag?

Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen idee.. Er is helemaal niets geweten van zijn afkomst. Naar het ras (of de rassen :P ) is het dus helaas gokken..

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 14:16

ArankaM schreef:
Leuke pony heb je! Ik denk dat jullie mooi vooruit zijn gegaan.
Ik vind het echter vreemd dat je instructrice eerst naar het paard kijkt en daarna naar de ruiter. Ik heb altijd geleerd dat de problemen en oplossingen vanuit de ruiter komen.

Beetje verkeerd verwoord van mij :o Mijn instructrice kijkt eigenlijk vooral naar wat mijn paard nodig heeft van training. Nu zijn we vooral bezig aan het rechtrichten, zodat hij steeds soepeler wordt in zijn lichaam. Van hieruit start ze dan met de begeleiding van mij, als ruiter. Dus eerst kijkt ze naar de noden van het paard, en dan hoe ik, als ruiter hem hierbij in kan begeleiden, snap je? :D

SharonStory5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 08:52

Groot positief verschil met jullie eerste foto! Ik ben het wel eens met eerdere commentaren dat ie nu wel een beetje mag afvallen. Absoluut is het een pony met een brede/robuuste bouw maar hij is nu wel echt iets aan de te zware kant en dat kan hem alleen maar belemmeren in de training.
De houding- en zitfoutjes geef je zelf eigenlijk al aan dus je weet waar je aan moet werken. Ik vind hem qua conditie beter ogen op de foto's waar jullie vandaan komen maar het rijtechnisch verschil is wel duidelijk, hij loopt op de huidige foto's lekker actief en ik zie een achterbeentje dat er zin in heeft. Heel veel succes samen, ben benieuwd hoe jullie je ontwikkelen!

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 14:13

@PipFiFa dankjewel voor je reactie. Klopt hij staat een heel stuk te dik. Jammer genoeg komen de kilootjes er sneller bij dan er af. En met dit weer kunnen we helaas wat minder trainen (moeten een stukje wandelen naar de piste) maar we zijn er druk aan bezig! Heb er wel terug erg zin in, in het rijden. En mits het combineren met enkele stevige buitenritten vind mijn pony het ook wel fijn, heb ik zo het gevoel :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:25

Je rijd zeer vriendelijk, wel mogen je handen lager. :)

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 18:07

Prosecco schreef:
Je rijd zeer vriendelijk, wel mogen je handen lager. :)

Dankje :)

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:27

Wat een verschil tussen die foto's, het ziet er netjes uit nu maar zou wel iets je handen lager doen maar wel zorgen dat er een knikje in je elleboog blijft!