Vandaag plaats ik voor het eerst een topic over Bacardi en mij

Ik ben sinds 14 augustus begonnen met Bacardi te rijden. Ze is mijn verzorgpaard. Nu ongeveer 2 maanden verder heb ik haar al redelijk goed aan het lopen, maar het js nog lang niet wat t moet zijn. Ze is pas sinds februari dit jaar zadelmak, dus ze moet ook nog best veel leren.

Zeg maar hallo tegen Bacardi

Even een kort paspoortje:
Naam: Bacardi, maar meestal noemen we haar Beauty
Leeftijd: 10
Afstammeling: Gribaldi x Mondriaan x Michelangelo. Moederlijn is de terma stam.
Geslacht: merrie
Niveau: Nog geen.
Beauty is in de omgang een hele lieve merrie. Ze houdt van knuffelen en aandacht. Onder het zadel is ze echter niet gemakkelijk. Ze vind het nog heel moeilijk om constant nageefelijk te lopen en om hierin de balans te vinden. Verder vind ze het ook nog moeilijk om op mijn been reactie te geven. Hier ze we wel echt volop aan het werken nu, omdat ik hier tegenaan liep en wat ik zelf dus moeilijk vond om op te lossen. Wat ze wel al heel fijn doet is de stukken dat ze nageeft, al echt heel fijn gaat lopen en ze pakt alles wel heel goed op! En ohja, ze gooit heel hoog op waardoor doorzitten echt lastig is voof mij

Mijn verbeterpunten:
- Mijn houding over het algemeen. Ik ben eigenlijk altijd een springruiter geweest, en nu ben ik echt een dressuurruiter aan het worden. Je kunt dit ook zien aan de foto's.
- Ik trek mijn benen nog tever op, ik moet ze meer lang maken.
- Mijn handen. Ellebogen mogen nog iets meer aangesloten en t mag allemaal iets losser worden.
Verder ben ik niet heel ontevreden hoor. Hopelijk kunnen jullie wat met de foto's! Tips zijn altijd welkom, maar ik zit er niet op te wachten om helemaal afgezeikt te worden. Ik ben tenslotte een 'groene' ruiter en t paard ook en we zijn flink aan het trainen, maar ik wil gewoon kijken wat jullie te zeggen hebben.

Hier was ik haar los aan t werken. T voorwaarts neerwaarts principe. Hierna heb ik haar wat hoger ingesteld. En ja mijn benen en houding ik weet t..

Hier loopt ze eigenlijk weer net iets te weinig over de rug vind ik zelf, maar ik ben toch wel al iets vrolijker over mn houding. Mag nog wat meer naar achter zitten

En dit vind ik gewoon een gaaf beeld! Ze gaat echt voor me door t vuur!

Thanks voor t lezen. Barst maar los