Ik merk de laatste tijd dat zodra ik ga draven mijn pony het bit vastpakt. Ze gaat er dan niet vandoor maar ze weigert te buigen.
Ik stap meestal rond het kwartier in. Ik stap meestal eerst even 2 rondjes zonder contact en daarna ga ik stelling en buiging vragen. Dit gaat prima en ze loopt dan netjes. Maar zodra ik ga draven pakt ze het bit vast. Ik weet dan niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil niet in haar mond gaan trekken en meestal laat ik haar dan veel voltes rijden in de hoop dat ze het bit loslaat

In de galop houd ze hem soms ook vast. Wel loopt ze na een tijdje weer netjes en doet ze ook heel goed haar hals strekken. Kan het misschien aan het bit liggen? Ik rijd haar nu met een dubbelgebroken kneveltrens.
Als ik met haar aan de hand werk doet ze alles prima en heeft ze nergens last van qua buigingen maken. Ik denk dus niet dat het aan haarzelf ligt maar puur aan het bit. Als ik trouwens bitloos rijd kan ze wel netjes inbuigen en oefeningen doen. Ze is dan wel wat tegen de hand in maar dat vind ik nog niet zo een heel groot probleem. Eerst het andere probleem oplossen

Dit bespaard jullie alvast reacties

- Tandarts komt volgende week
- Zadel is vorige maand aangemeten
- Hoeven zijn bekapt
- Afspraak met osteo over 2 weken.
Denken jullie dat ik eens een ander bit moet proberen? En zo ja, wat?