Maar, niets is zo leerzaam als beelden van jezelf terug zien, dus heb ik me er doorheen geworsteld. Omdat ik graag ook de kritische blik van anderen op mijn foto's wil hebben, plaats ik de foto's ook hier. Ik ben dus klaar voor commentaar!

Elfina is mijn 7-jarige (donkere) vosmerrie. KWPN'er, Zuidenwind x Special D. Ze is tevens mijn eerste eigen paard ooit en nu bijna 2 en een half jaar van mij. Destijds dus de keuze gemaakt voor combinatie groen-groen (manege ruiter - groen paard). Of dat een verstandige keuze is geweest, geen idee, maar ik ben erg blij met haar en ik denk dat we de juiste begeleiding gehad hebben/hebben en dat we goed bezig zijn.
Dit zijn wij:

Ik heb afgelopen schooljaar examen gedaan, ben daarna op vakantie geweest en heb de hele zomer gewerkt, dus echt rijden is er een hele tijd niet van gekomen. Inmiddels heb ik het weer een paar weken opgepakt en zondag staat onze eerste wedstrijd sinds een halfjaar weer gepland! We starten in de L1, ik heb reeds 7 winstpunten en ik hoop dus straks over te kunnen naar de L2.
Wat ik zelf als verbeterpunten aan mezelf zie:
- Mijn handen. Vooral mijn binnenhand is veel te streng/sterk en ik sluit mijn ellebogen niet mooi aan.
- Mijn voeten. Ik moet mijn hakken echt veel meer uitdrukken.
- Ik moet veel meer voor me kijken. Dat zal er ook voor zorgen dat ik wat rechter op zal gaan zitten, want mijn rug is ook veel te bol.
De verbeterpunten die ik aan Elfina zie komen allemaal voort uit mezelf, dus ik vind het niet nodig om die expliciet te noemen.
Ik hoop dat jullie nuttige en bruikbare tips voor mij hebben!

Even een voorbeeld van hoe het NIET moet (iets met bakkabouters enzo...

En dan nu de foto's van het echte werk:
1.

2.

3.

4.

5. Pasje wijken

6.

7.

8. Teugels veel te lang, mijn houding is bagger, maar Elfina loopt niet gek

9.

10. Ik ben veel te streng met m'n handen waardoor Elfina te diep loopt, maar hé, dat voorbeen én dat achterbeen

11.

12. Netjes halthouden is erg moeilijk voor ons, dus ik was best blij met dit beeld!

En nog een leuke (overenthousiaste) foto als afsluiter:

Ik zou zeggen, brand los! Ik ben benieuwd wat jullie vinden!