Trainen op onze nieuwe locatie, 8-jarige merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Trainen op onze nieuwe locatie, 8-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 23:42

Hoi hoi!

Wij zijn per 1 juli verhuisd naar een nieuwe plek omdat we te horen kregen dat de oude manege plots verkocht was. Logisch gevolg was dus ook een nieuwe vaste trainer, wat ik al jaren niet meer heb gehad omdat wij nooit een eigen trainer op stal mochten laten komen. We liepen dus eigenlijk gewoon vast en leerden niets nieuws... Gelukkig is dat nu verleden tijd en hebben we weer lekker veel ambitie! Ixquisa is een 8-jarige merrie uit de Heartbreaker lijn en dus eigenlijk springgefokt. Ik heb haar nu vier jaar en we werken nog steeds even hard als in de beginjaren. Ik heb haar ook zelf ingereden. We zijn al best lang niet meer op wedstrijd geweest maar daar zal hopelijk deze winter weer verandering in komen. We werken nu vooral aan een constante aanleuning, voorwaartse drive, stukjes schouderbinnenwaarts en wat wijken sinds kort. Een moeilijk punt is vooral het 'uit haar kader treden' bij de galop. Een mooie middengalop rijden blijft heel moeilijk omdat ze wat vast zit in dat kader op die loodlijn en dus nog niet erg opgericht gaat lopen. Maar dat komt ook allemaal wel weer op zijn tijd. Mijn trainer legt vooral de nadruk op vooruit rijden, vooral als ze onrustig in de aanleuning wordt moet ik dit oplossen met mijn benen en naar mijn hand toe gaan rijden. En bij het galopperen moet het verruimen nog nét dat iets meer krijgen. Maar ook daar hetzelfde verhaal als de oprichting, die kracht komt nog wel. Hier de foto's!

Een gewone arbeidsgalop
Afbeelding

Idem, iets meer schouder voor gevraagd hier vanwege enge spoken in de bak
Afbeelding

Stukje draf, hielen moeten naar beneden hier, foei!
Afbeelding

Weer stukje draf, handen mooi bij elkaar houden, foei nr 2!
Afbeelding

Dan hier de poging naar een vlotte middengalop, voor ons beiden nog erg stuntelig en onafgewerkt. Ze blijft hier dus liever wat meer in de comfortzone bij mijn hand (en komt dan dus wat te diep) dan eens mooi los te gaan en door te galopperen. Moet aan gewerkt worden!
Afbeelding

Hier weer wat meer vooruit rijden in de galop. Loopt ze weer wat diep, iets te veel begrenzing van mij langs de voorkant ligt aan de oorzaak denk ik.
Afbeelding

Tips zijn welkom!
Afbeelding

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Trainen op onze nieuwe locatie, 8-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 12:29

Kan m'n topic niet meer wijzigen, maar wou nog even melden dat inrijden altijd lang en laag gebeurt.

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Trainen op onze nieuwe locatie, 8-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:18

Leuk paard! Let en beetje op je beenhouding, zoals in de een na laatste foto lijken ze een eigen leven te hebben. Misschien kunnen je beugels een gaatje langer?

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Trainen op onze nieuwe locatie, 8-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:40

Leuk paard en leuke combi zijn jullie!

Ik heb een merrie van Upgrade (zoon v Heartbreaker)
Heeft die van jou ook wel wat typisch Heartbreaker gedrag :P?

Verder in galop klem je een beetje met je bovenbenen?
En evt gaatje langer je benen mogen iets langer voor hèt mooie

Voor de rest lekker blijven oefenen!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Trainen op onze nieuwe locatie, 8-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 21:35

Ja ik heb zelf al even getwijfeld om ze een gaatje langer te maken maar ben bang dat ik dan niet meer aan mijn kniewrong kom :D En ja idd lekker eigenwijs en pittig, typische heartbreaker merrie :') En best heftig in haar reacties soms... Ach ja, het heeft ook zo zijn voordelen hoor. Ze is bijvoorbeeld wel heel nieuwsgierig, slim en heeft veel doorzettingsvermogen. Dat is wel fijn.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Trainen op onze nieuwe locatie, 8-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:08

Mooi hoor! Lijkt mij een fijn paard om te rijden! Wat anderen al zeiden je benen. Mooie manege ook! :~

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Trainen op onze nieuwe locatie, 8-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:26

klopt Annemiek:-) is een schitterende stal.
Leuk paard,maar ik zou idd je beugels een gaatje langer doen je hebt een stoelzit zoals je nu zit daardoor klem je denk ik ook erg.

evaxfanny
Berichten: 54
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Trainen op onze nieuwe locatie, 8-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:00

Leuk paard! Een tip is misschien om in de galop op de binnenhoefslag te rijden. Zo leert ze op eigen benen te lopen.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Trainen op onze nieuwe locatie, 8-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 09:51

Dankjewel voor de tips, we werken er hard aan ondertussen :) Vind het zelf ook nog elke dag een plezier om op deze stal te vertoeven :D