Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Yenni schreef:Mij is altijd geleerd dat ik iets van gewicht in mijn handen moet hebben. Zo ong 1 kg. Op het moment dat mijn pony achter de teugel loopt heb ik niks meer in mijn handen.
Ayasha schreef:Wat je voor nu kan doen is even dat contact en die kilo loslaten en zodra hij er achter kruipt proberen om hem met je been terug naar je hand toe te rijden. Dus ipv de teugels korter te nemen ( een tip die ik al helemaal niet snap.) gewoon je teugels op maat houden, handen netjes en weer vooruit tot ie er weer "tegen" komt, geen kg, 100gr is ook goed. En daar probeer je hem met je zit (trager maar groter lichtrijden) weer op het correcte tempo te krijgen maar met ruime passen.Je gaat voelen zodra ie ruimer moet dat ie gaat willen terug vallen na een paar passen, wat "lui" gaat worden, logisch, want dan moet ie ineens zichzelf gaan dragen (want jij doet dat niet meer) en hij moet dus harder werken. Niet ongeduldig worden, wissel arbeid af met regelmatig even stappen aan lange teugel zodat ie op rust kan komen.
Als ie terug valt rijd je hem terug wat naar voren op dezelfde manier, been en groot en langzaam lichtrijden, doet ie dat een paar passen goed, vraag je een overgang naar stap en laat je hem even stappen want je hebt net al gevoeld dat ie het zwaar heeft.Na verloop van tijd gaat ie meer kracht krijgen en het ook langer en makkelijker vol houden.
Yenni schreef:Ayasha schreef:Wat je voor nu kan doen is even dat contact en die kilo loslaten en zodra hij er achter kruipt proberen om hem met je been terug naar je hand toe te rijden. Dus ipv de teugels korter te nemen ( een tip die ik al helemaal niet snap.) gewoon je teugels op maat houden, handen netjes en weer vooruit tot ie er weer "tegen" komt, geen kg, 100gr is ook goed. En daar probeer je hem met je zit (trager maar groter lichtrijden) weer op het correcte tempo te krijgen maar met ruime passen.Je gaat voelen zodra ie ruimer moet dat ie gaat willen terug vallen na een paar passen, wat "lui" gaat worden, logisch, want dan moet ie ineens zichzelf gaan dragen (want jij doet dat niet meer) en hij moet dus harder werken. Niet ongeduldig worden, wissel arbeid af met regelmatig even stappen aan lange teugel zodat ie op rust kan komen.
Als ie terug valt rijd je hem terug wat naar voren op dezelfde manier, been en groot en langzaam lichtrijden, doet ie dat een paar passen goed, vraag je een overgang naar stap en laat je hem even stappen want je hebt net al gevoeld dat ie het zwaar heeft.Na verloop van tijd gaat ie meer kracht krijgen en het ook langer en makkelijker vol houden.
Dankjewel voor de uitleg maar wat is groot lichtrijden?
Yenni schreef:Mij is altijd geleerd dat ik iets van gewicht in mijn handen moet hebben. Zo ong 1 kg. Op het moment dat mijn pony achter de teugel loopt heb ik niks meer in mijn handen.