Let op: dit is dus géén discussietopic over of zo'n beslissing terecht zou zijn of niet, maar puur een topic over hoe de paardenwereld er na zo'n beslissing uit zou gaan zien als paardrijden verboden wordt.
Na alle commotie rond de Olympische Spelen vroeg ik me dat ineens af.
Als paardrijden verboden zou worden, hoeveel procent van de ruiters blijft dan nog als paardenmens bij paarden betrokken en hoeveel ruiters waren dan toch meer mensen met paarden en haken af als er niet gereden kan worden af?
Als zo'n beslissing zou vallen, zouden dierenartsen dan ineens gedwongen worden om (net zoals de slagers) allemaal gezonde paarden af te maken, en zouden ze dat doen?
Zouden grote paardenrassen verdwijnen en bestaat paardenland Nederland na 20 jaar alleen nog maar uit minipony's omdat die het goedkoopst zijn om te houden?
Of, als er steeds minder paarden zijn, worden paarden/pony's dan steeds duurder, een beetje a la Falabella?
Bestaan er dan nog steeds maneges, maar veranderen die dan in grondwerk/paardenknuffelcentra?
Wordt Horse Agility dan ineens net zo groot als Dog Agility bij honden is?
Hoe zien pensionstallen er dan uit - als die nog bestaan?
Ik ben heel benieuwd naar alle mogelijke toekomsten die ons dan misschien te wachten staan, dus brand maar los.

Toevoeging: grondwerk (alles op de grond) mag sowieso nog wel, mennen mag eventueel ook