Ik kreeg dus 2 keer in de week privéles van 2 verschillende personen.
En dan is er nog een man die me ook vanalles probeert aan te leren
Maar allé drie hebben totaal verschillende methodes.
Ik heb Camble nu al ongeveer 6 maanden, en het enigste wat ik bereikt heb is dat ze in stap nageeflijk loopt zonder druk. Zodra ik een overgang maak, gaat dat koppie naar boven.
Methode 1
Veel benen geven (doe ik uit mezelf)
Spelen met de binnenteugel. En bij overgangen ze vast houden zodat ze niet omhoog gaat. Ontzettend veel voltes na elkaar met binnenstelling en buitenstelling. Veel overgangen en stukken uit proefjes, verruimen en verkorten in draf en galop.
Methode 2
Ik had ook eerst les bij deze man, maar ben ermee gestopt omdat ik het er niet mee eens was.
Ik heb mijn teugels volgens hem te lang (bij springteugels zo met die knopjes op, tussen het derde en vierde knopje, of soms op het derde heb ik ze normaal vast, Bij hem moet ik ze op het tweede vasthouden waardoor ik gedwongen naar voren ga zitten)
Ik moet volgens hem mijn armen strekken terwijl mij altijd geleerd was om mijn bovenarmen naast me te houden.
Bij voltes moet ik mijn hand van de binnenteugel naast mijn knie houden.
Meestal draven we een heel stuk en blijven werken op nageeflijkheid.
Soms verruimen en verzamelen we wat.
Methode 3
Volgens deze persoon moet ik zoveel mogelijk van mijn teugels blijven.
Bij een volte mag ik mijn binnenteugel niet gebruiken, daar heb ik mijn been voor. Hij zegt dat ik een beetje moet vragen met mijn teugels, en vanaf het goed is, moet ik overal afblijven. Natuurlijk moet je wel je benen gebruiken. Als je hem ziet rijden, zie je een paard dat perfect loopt terwijl hij gewoon zijn teugels in boogjes heeft.
Ik heb al op zijn paarden gereden, en je hoeft niets te doen. Eén keer wat vragen en het hoofd blijft op die plaats de hele tijd dat hij rijd.
Sorry voor de lange tekst, maar iedereen wil me steeds helpen, maar ik hoor telkens die verschillende methodes zodat ik niet weet wat ik moet doen

Ik hoor graag jullie keuze wat jullie denken de beste methode is.
Sorry vergeten..