Stique is terug!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xSanneE_98

Stique is terug!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 23:21

Afbeelding

Hallo bokkers!!

3 jaar geleden, heb ik mijn laatste topic met Stiek geplaatst. Dat er toen veel werk aan de winkel was, dat was duidelijk! In de afgelopen 3 jaar hebben we enorm hard gewerkt om een goede combinatie te worden. De afgelopen 2 jaar hebben we enorm gekwakkeld met blessureleed. Gelukkig is alles nu weer in orde!

Uiteraard hebben we nog veel dingen waar we samen aan moeten werken. Tips zijn welkom!

Om te beginnen, een foto van 3 jaar geleden!
Afbeelding

En dan, foto's van vandaag!

Lekker loswerken!
Afbeelding

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x48 ... nAntAr.jpg

Afbeelding

Iets meer oppakken, veel schakelen en wisselen in hoofd-hals houding.
Afbeelding

Tussendoor weer eens de lage lijn meepakken!
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x48 ... SIETs4.jpg

Schakelen, schakelen, schakelen. Hier voor mijn gevoel iets te abrupt gereden, mag wat meer lengte hebben.
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x48 ... TeKQAd.jpg

Afbeelding

Iets meer terug, actief houden!!
Afbeelding

Ook schakelen in stap, uiteraard!
Afbeelding

Iets meer in de oprichting.
Afbeelding

Tevreden!!
Afbeelding

Lekker afwerken, zeker niet onbelangrijk!!
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x48 ... P3neNa.jpg

En als afsluiter, nog even genieten!! ;)
Afbeelding

Tips, welkom!!

A_Einstein4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:54

Wat zijn jullie goed vooruit gegaan!! Uitgelicht :)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:58

Wat een sympathiek paard, fijn dat hij nu weer op de rit is.

Hij is zeker verbeterd, maar zoals je zelf al zegt zijn er nog dingen waar jullie aan moeten werken. Op de foto's waarop je hem meer opricht, mis ik ruggebruik. Je ziet dat hij strak blijft in zijn rug en dat zijn achterhand niet meekomt. Hij geeft niet echt na, maar knikt in bij de derde halswervel. Op de foto's waarbij hij lager is ingesteld loopt hij beter. Ik zou voorlopig nog even wachten met de oprichting en veel bezig gaan met het van achter naar voren rijden, met het been naar de hand toe. Veel schakelen, veel overgangen maken, lekker met die neus er uit. Die oprichting komt daarna wel weer. Heel veel succes en plezier met deze knapperd!

_mjwb

Re: Stique is terug!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:34

Wat een verbetering! Hij is ook licht geworden (of lijkt dat maar zo?). Heel veel plezier met je mooie paardje!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:14

Wat een leuk paard! Hoe groot is hij? Wat mij wel opvalt is je handhouding, probeer je handen rechtop en naar voren gericht te houden.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 21:42

Kalender7 schreef:
Wat een leuk paard! Hoe groot is hij? Wat mij wel opvalt is je handhouding, probeer je handen rechtop en naar voren gericht te houden.

Ze is 1.68, maar oogt groter omdat ze best wel body heeft. Bedankt, handen moet ik inderdaad aan werken!

_mjwb schreef:
Wat een verbetering! Hij is ook licht geworden (of lijkt dat maar zo?). Heel veel plezier met je mooie paardje!

Ja, ze is door de jaren heen veel witter geworden. Ze kwam als 5 jarige, toen was ze nog grijzer !~

_Sofie schreef:
Wat een sympathiek paard, fijn dat hij nu weer op de rit is.

Hij is zeker verbeterd, maar zoals je zelf al zegt zijn er nog dingen waar jullie aan moeten werken. Op de foto's waarop je hem meer opricht, mis ik ruggebruik. Je ziet dat hij strak blijft in zijn rug en dat zijn achterhand niet meekomt. Hij geeft niet echt na, maar knikt in bij de derde halswervel. Op de foto's waarbij hij lager is ingesteld loopt hij beter. Ik zou voorlopig nog even wachten met de oprichting en veel bezig gaan met het van achter naar voren rijden, met het been naar de hand toe. Veel schakelen, veel overgangen maken, lekker met die neus er uit. Die oprichting komt daarna wel weer. Heel veel succes en plezier met deze knapperd!

Zij heeft het enorm nodig om heel veel te wisselen in hoofd/ hals houding, anders gaat ze veel te veel op de voorhand lopen. haar bouw heeft ze niet echt mee. Iets meer verzamelen en oprichten helpt haar om haar achterhand er goed onder te plaatsen. echter is dit iets van 3 á 4 passen!
Continu schakelen, dat is ons streven, maar als ik haar continu laag rijd, gaat ze vastzitten in haar frame

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:45

Heeey, die 2 ken ik ;) , jullie 2 zijn er heel erg op vooruitgegaan!
Zeker na alle pech met de blessure van Stiek
Jullie komen er, dat weet ik zeker! :D
(Ps: sjoon foto's :P )

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 06:52

Sunke schreef:
Heeey, die 2 ken ik ;) , jullie 2 zijn er heel erg op vooruitgegaan!
Zeker na alle pech met de blessure van Stiek
Jullie komen er, dat weet ik zeker! :D
(Ps: sjoon foto's :P )

Haha, thanks voor de foto's :p