Esprit voor de 2e keer op bokt :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Esprit voor de 2e keer op bokt :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 13:13

Hoi Bokkers,

Een hele poos terug heb ik een topic geopend, dat ik weleens op Esprit reed. (Esprit is niet van mij) Af en toe rijd ik op deze naast onze eigen pony. Nu ben ik echt een leek qua dressuur, heb veel rondgehobbeld op shetlanders en op een soort manege, laatste 2 jaar wat serieuzer. Op Esprit heb ik een paar lesjes gehad poos terug, en hoop binnenkort nog wat lessen te nemen omdat ik (Jaa nooit gedacht dat ik dat ging doen) mij ingeschreven heb voor de New forest sportdag, een B proefje hobbyklasse. Dus eigenlijk soort BB. Gewoon puur voor de lol wat ervaring opdoen. Het scheelt mij eigenlijk weinig hoe het er dan uit ziet, maar was er ook wel benieuwd naar of er wat vooruitgang in zit.

Vorige topic: (Hele poos terug)
[naam] @ [RT-HAW] [HAW]Rijden met Esprit!

Mijn puntjes:
Mijn handen. Het is en blijft drama. Zodra ik een zweepje in mijn hand heb, kan ik mijn hand niet meer rechtop houden en krijg ik pianohandjes. Dat is de reden dat ik laatste tijd af en toe ook zonder zweep rijd, om het mezelf een beetje aan te wennen. Ook moet ik letten op mijn voeten. beugels zitten ook wat korter dit keer. Zit niet helemaal top op dit moment in dit zadel.

Toen ik de foto's bekeek zag ik dat ik hem wel iets korter kon pakken op sommige stukken.
Esprit zelf voelt al lekker los aan, loopt wel op de voorhand soms waar ik mee bezig ben. Hij voelt ook fijn in de hand. Door hem actief te laten lopen, veel overgangen en schijnovergangen, komt hij van voren vanzelf beter aan mijn hand. De foto's zijn wel momenten, de foto's zijn in 10 minuten tijd even snel gemaakt. Hoe meer ik hem aan het werk zet, hoe beter hij gaat lopen en dan kan ik ook beter zitten, want er valt nog een hele hoop te verbeteren zowel aan mijn kennis als houding.

Zadelmaker komt binnenkort, want zoals je kan zien schuift het zadel wat.
Ik vind het fijn om commentaar te krijgen, wel graag opbouwend! Is er hoop voor een BB proefje? :D

Foto's staan niet in volgorde. (Hals wat meer laten zakken, instappen etc staan er ook tussen.)
Op sommige foto's zie je ook dat hij niet overal van achter komt. Foto's zijn wat wazig en misschien lastig om te beoordelen omdat het met mobiel gemaakt is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt alvast!

Esmo

Re: Esprit voor de 2e keer op bokt :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:21

Vergeleken je oudere topic ben je erg vooruit gegaan!

Ik vind het er ook erg ontspannen uitzien!
Dus dat BB proefje moet wel lukken hoor. *\o/*

Het lijkt alleen wel zo (foto's kunnen ook vertekenen hoor) dat Esprit wat impuls mist.
Dus probeer hem lekker actief te houden.

Je kan hem ook wat meer 'oppakken'.
Dit zegt niet dat hij in de krul moet lopen, maar iets meer 'verzameld' loopt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en laat je even weten hoe je wedstrijd is gegaan?

Succes :) *\o/*

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 21:13

Dankjewel!

Dat actief houden klopt inderdaad. Hij was vandaag met het warme weer sowieso veel minder actief maar dat moet gewoon goed kunnen dus zal er eens op letten.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:28

Het eerste dat mij opviel is dat het lijkt of je je benen optrekt of de beugels te kort zitten.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 22:38

Wanneer ik hem 'been' wil geven trek ik inderdaad wat mijn benen op en zat ook wel korter vandaag. Dit is een puntje om aan te werken :) dankjewel!

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 00:52

Ik vind het er fijn uit zien! Je ziet dat je goed overgangen met hem rijdt! En zijn neus mooi op de loodlijn :) Zoals je zelf al zegt blijf werken aan je handen!
Op een paar foto's lijkt het alsof hij veel stelling naar binnen neemt rechtsom. Ik zie eigenlijk maar 1 foto linksom, dus ik ben benieuwd of er veel verschil zit tussen beide kanten?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 11:41

Dat heb je goed gezien :P Klopt inderdaad helemaal. Rechtsom is mijn makkelijke kant dus betrap mijzelf er vaak op dat ik meer rechts dan linksom heb gereden. En over de stelling naar binnen, heb nu de oefening om te wisselen, stukjes buitenstelling, dan weer stukjes binnenstelling en dan blijven wisselen zodat hij ook rechter in zijn lijf wordt.

Orlando2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:55

Leuk!!! Veel plezier verder Jol!!

Benthex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:58

Ik zou iets meer stelling vragen! Voor de rest ziet het er goed uit :P :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:48

Ik ken deze pony nog van een paar jaar terug: een schat van een dier!!! Start je haar ook?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 17:27

Bedankt voor alle reacties. Grappig dat je haar kende zeg! Ik ga waarschijnlijk niet officieel op deze starten, meer bb proefjes totdat ik met eigen pony gaat starten.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:19

Vriendelijke combinatie! Probeer wel voor je uit te blijven kijken.