Ik wil jullie even voorstellen aan me lieve verzorgpaard Whiss... Whisper is een 15 jarige ruin, het een kruising tussen een tuiger en kwpn en word voornamelijk dressuur matig gereden door de eigenaar.

Ik mag whiss nu sinds 4 maanden verzorgen, en ben nu sinds 1,5 maand echt met hem aan de gang. We hebben wat pech gehad toen we samen starten, aangezien ik na 2 weken verzorgen met de voet in gips zat ( niet van een val van het paard maar van de trap

Nu zijn we ongeveer 1,5 maand verder en vind ik het toch wel belangrijk om samen met whiss les te gaan nemen en wou eens kijken wat er zoal verbetert moet worden. Ik vind het welzijn van het paard namelijk heel belangrijk, en wil hem zo weinig mogelijk in de weg zitten of of dingen verkeerd aan pakken. Daarom wou ik al wat punten weten waar ik op moet letten zodat die ik alvast kan meenemen in de lessen.
Mijn zwakke punten zijn
- soms wat te ver na voren zitten
- vingers meer sluiten
- teugels vaak te lang
Whiss zijn zwakke punten
- moeite hebben met in de galop aanspringen ( is inmiddels wel al stuk beter )
- in galop hoeken willen vermijden
Ook ziet whiss wel een spoken waardoor hij ineens omdraaid of even opzij springt, nu moet ik wel zeggen dat dit ook al een heel stuk verbetert is, maar zo nu en dan zijn er toch echt wel kaboutertjes in de manege

Ik heb hier een filmpje met helaas alleen korte stukjes! Maar zo krijgen jullie wel een beeld van Whiss en mij zegt vaak meer als foto`s