Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Art_Ificious schreef:net doorgereden dus nog niet zo lang onder zadel?
Elke dag rijden zou ik zeker niet doen dan.
Ik dacht dat er een regeltje was van ...
3 jaar = 3x per week trainen
4 jaar = 4x per week trainen
En onder trainen hoort niet alleen rijden maar ook longeerwerk/grondwerk ofzo
Maar je moet naar je paard kijken ook.
YamaSaki schreef:Hmm dan doe ik iets fout met m'n 5 jarige
Maar inderdaad, longeerwerk/grondwerk is ook trainen
Hoe vaak zijn jullie nu per week aan t werk?
Dat kan je misschien best aanhouden als je merkt dat het daarmee prima gaat.
Elke dag is in ieder geval echt niet nodig. Zelf vind ik het fijn om maximaal 2 dagen achter elkaar te werken en dan in ieder geval een rustdag te nemen.
En als we echt een keer intensief iets gedaan hebben qua grondwerken, (rijden doen we nog niet), dan de dag erna eigenlijk altijd vrij, om het lekker te verwerken
Maar dat is iets waar mijn paard het goed op doet, een ander heeft misschien baat bij de dag erna dan licht wat herhalen
Hier "trainen" we trouwens 3-4x per week, vaker 3x dan 4x, maar wil t binnenkort meer 4x laten worden, want dan hebben we echt een bak enz
Oh en vaak maximaal 30-40min, inclusief warm lopen en cooling down.
Met tussendoor een rustmomentje van een paar minuten, (met lekker weer zit k vaak tussendoor wel 10min stil).
YamaSaki schreef:Met 26-30C heeft die van mij vrij, niet eens zozeer om hem, meneer de arab werkt dan prima
(geldt ook voor mn shet trouwens)
Maar ik vind het gewoon te warm![]()
Dus dan gaan we appels happen enz.
Maar 3-4x is prima joh
Ik ben ook een recreatieruiter en wil later best wedstrijden doen, maar ga er echt niet meer voor trainen ofzo
En juist lekker als je paard ook niet went aan zo regelmatig werken, dan als er een keer een dag weg valt, is t geen drama
(moet je wel een paard hebben wat daar tegen kan, maar zo te horen zit dat met die van jou wel goed).