Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Dancer schreef:De symptomen komen mij bekend voor. Mijn paard had een blessure aan het si gewricht. Dit kan alleen met inwendige echo aan het licht komen
pol1 schreef:Zoals ik je problemen lees is je paard scheef!! Zeer herkenbaar allemaal wat je omschrijft! Zoek een goeie rechtricht instructeur! Uiteraard moet wel uitgesloten zijn dat je paard medisch iets mankeert! Heel veel suc6!
WowAmigo schreef:Als ie aan de longe al zo'n moeite heeft met normaal lopen zou ik er zeker nog niet op gaan zitten en ik zou ook zeker even verder kijken of er niet iets medisch aan de hand is (idd rug/SI gewricht). Dit lijkt me ook geen normaal gedrag voor een "groot slap paard die nog spieren moet opbouwen". Zo een zal uit elkaar vallen, op de voorhand denderen, uit galop vallen, wellicht traag aan het been zijn, maar ontspannen voorwaarts lopen moet toch niet zulke problemen geven!
Polly schreef:Ik lees in je bericht dezelfde fout als ik gemaakt heb....: het naar voren steken van je handen, dat deed ik ook en de reactie was precies dezelfde als jij omschrijft. Ik heb les genomen bij degene die hem beleerd had en die zag dat meteen. Paard werd er heel erg onzeker van, door contact te houden in de overgangen is het toen opgelost.
Casarell schreef:Heb je hem al eens een keer laten masseren?
Het kan goed zijn dat hij last heeft van zijn spieren (hoeft niet eens door training te komen, kan ook van bv een val zijn, vast liggen of groei).
Eenmaal los gemaakt, zal je paard veel makkelijker kunnen en willen bewegen..
Edit.. je hebt het over een kwartier.. dus hij kan het pas als de spieren opgewarmd zijn..