BernetteO schreef:Ik vind jou met name in je handen erg onrustig. Je bent af en toe vrij sterk en zeker in draf heb je je handen eigenlijk niet stil. Probeer in het lichtrijden meer 'door je armen heen' licht te rijden, in plaats van met je hele lijf, waardoor je je armen meeneemt naar voren. Je paard knikt hierdoor ook continu wat in het hoofd.
Daarnaast zijn je voltes wat scheef gereden en lijk je ze met name op de hand te rijden. Op 3.43 bijvoorbeeld, in stap zelfs, kom je vrij hard in met je binnenhand, terwijl de wending niet netjes voorbereid is. Vlak voor de wending kom je namelijk naar voren, geef je een beloning, je gaat rechtop zitten en je paard moet wenden. Je zou zelf eerder rechtop moeten komen, lichte stelling vragen, buitenbeen erbij en wenden. Verder zou je in de voltes wat winst kunnen halen door iets minder te knikken in het lichaam. Je knikt wat in naar binnen in de voltes, waardoor je paard af en toe net niet lekker kan meebuigen. Het is niet heel erg knikken, maar je komt wel net uit je loodlijn.
Ik vind dit paard niet erg loperig overkomen, ik mis eerder activiteit en voorwaartse drang. Daarnaast zie ik een ruiter die veel terugwerkt, wat de bewegingen van het paard zeker niet ten goede komt.
Ik denk dat jullie al goed bezig zijn door al vroeg te beginnen met les, en ik ben heel benieuwd hoe het er over een tijdje uit ziet.
Ik ga hier zeker mee akkoord al heeft alles zijn reden helaas.. Ik ben soms inderdaad wat sterk met mijn hand omdat ze soms ineens haar hoofd volledig naar voor trekt & dan onmiddellijk gaat lopen, omdat ik nog niet zeker op haar zit probeer ik dit toch te vermijden omdat ik liever geen ongelukken doe nu.. Het zitten & inknikken is inderdaad een aandachtspunt maar ik heb natuurlijk nog maar 7x met haar gereden & het laatste jaar eigenlijk zo goed als niet meer. Daarom houd ik haar momenteel nog zo 'traag' omdat ik dit erg moeilijk vind. De les begin ik inderdaad zo snel mogelijk!