Het gaat het om het trainen van oorlogspaarden en hun ruiters. Ik vind de training er heftig uit zien in de zin van wat voor oefeningen ze uit moesten voeren, maar het zijn geen schokkende beelden betreft gericht leed o.i.d. hoor, dus volgens mij ook heel geschikt voor de gevoelige kijker.
Tijdens het kijken van dit filmpje had ik ongeveer continu kippenvel, en er moest regelmatig een: ''wauw-ooooh-WOW'' uit!
Wat een moedige, zelfdenkende en sterke paarden! Het lijkt of ze zelf precies weten hoe ze hun benen moeten gebruiken, ze doen het gewoon, hoe stijl het ook is, en wat een wederzijds vertrouwen moet dit zijn, ook van de dappere ruiters die dit als (jong) volwassen mannen even moeten leren.
Voor degene die het leuk vinden is er ook nog een reeks van 12 flmpjes van elk rond de 6 minuten, waar de soldaten vanaf 0 beginnen. Ik vond het erg interessant om naar te kijken in ieder geval. De reeks heet Military Riding (01 t/m 12).
Hopelijk vinden jullie dit net zo fascinerend om te zien als ik.
Sorry mods, waarschijnlijk staat dit in het verkeerde subforum maar wist eigenlijk niet zo goed waar het precies zou horen, dus heb m'n beste poging gedaan