Aanspringen in galop

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje0001

Aanspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 21:22

Hallo,
Sinds kort heb ik een nieuwe fries. Ze is 4 jaar maar wel heel braaf in het rijden en de omgang. Helaas lukt het aanspringen in galop noet goed bij haar. Heeft iemand tips over hoe ik dit kan aanpakken?

Milkberry

Re: Aanspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:42

Ik wil je graag helpen, maar heb iets meer informatie nodig.
Kun je iets meer uitleg geven over wat er precies niet gaat?
Hoe geef je de hulpen voor de galop? Wat doet ze ipv aanspringen, rennen?
Hoe galoppeert ze aan de longeerlijn?

Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt, kom je al gauw mensen tegen met problemen met aanspringen. Misschien zit daar je antwoord al tussen.

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:44

Leuk dat je een nieuw paard hebt! Krijg je les? Springt ze als je haar longeert wel aan in galop? Het kan natuurlijk meerdere redenen hebben dat het aanspringen in galop niet lukt. Het kan dat ze je hulpen niet goed begrijpt maar het kan ook dat ze niet genoeg balans heeft etc.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:59

paardje0001 schreef:
Hallo,
Sinds kort heb ik een nieuwe fries. Ze is 4 jaar maar wel heel braaf in het rijden en de omgang. Helaas lukt het aanspringen in galop noet goed bij haar. Heeft iemand tips over hoe ik dit kan aanpakken?

Hoe lang is ze al onder het zadel?
Zal voor een groot gedeelte liggen aan het feit dat ze nog niet de juiste balans en kracht heeft. Bij een jong paard hoeft het aanspringen nog niet netjes te gaan. Gaat er in het begin vooral om dat ze leren aan te galoperen. Dit kun je ook doen door het aan de longe te leren, zodat ze het stemcommando kennen. Dit kun je dan ook weer onder het zadel gebruiken.
Zou op zoek gaan naar een goede instructie die je kan helpen dit paard goed op te leiden.

XXIlseee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:04

Het kan zijn dat ze er gewoon nog erg veel moeite mee heeft, ze is pas 4 jaar. Ze moet in principe nog veel leren en aanspringen in galop met een ruiter op je rug vergt nou eenmaal veel oefening en balans.

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 01:12

Mee eens met wat de andere zeggen. En een instructeur zoeken die jou en je paard hiermee kunnen helpen :)

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 06:37

Wat ik heb gedaan om mijn paard correct heb geleerd om aan te springen is eerst wat snelheid opbouwen in de hoek dan zo dra hij in de galop aan springt leg je gauw je benen goed aan zo dat hij weet van wat het betekend. Het duurt wel wat langer voor ze het echt hebben geleerd maar dan heb je ook een paard dat zeer fijn is aan de hulpen.