[Video] Daroma @ Z1 KRING: 3e & 214 punten

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

[Video] Daroma @ Z1 KRING: 3e & 214 punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 07:14

Daar zijn we weer! Gister een ontzettend fijne proef gereden tijdens de kring kampioenschappen.
Laatste tijd ben ik erg bezig geweest met het onder controle houden van mijn eigen zenuwen, want mijn hartslag ging zo erg omhoog (i.c.m. soms adem inhouden) dat Daroma daar ontzettend veel spanning van kreeg.

Dit gaat steeds beter! Onze eerste proeven rijden we nu steeds constanter en met hogere punten. Met proef 2 zijn we beide moe, ik vooral mentaal en Daroma heeft erg veel moeite om goed op het achterbeen te blijven.

Het mag nu allemaal wat meer "sprankelender" maar dat is weer een nieuw doel haha.

Eerste proef werd iig zeer beloond met een 3e plek (16 starts) en 214 punten. Ondanks 2 grote fouten aan het einde met de enkelvoudige wissels. De jury vond Daroma een fijn en leuk paard met veel lossigheid. De aanleuning verdiende hier en daar wel aandacht.

Mijn dag kon niet meer stuk en ben ontzettend trots hoever we zijn gekomen!

Hierbij het filmpje van deze proef:

Komende tijd gaan we weer lekker verder trainen en pakken we steeds meer Z2 onderdelen mee.

Anoniem

Re: [Video] Daroma @ Z1 KRING: 3e & 214 punten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:11

Blijf fan van je paard!!!

Puntjes:
- Schouderbinnenw bijna op 4 sporen (voor zover ik kan zien)
- Appuyementen weer super mooi (wat kreeg je daar aan punten?)
- Overgang uitgestrekte stap naar verzamelde stap, veel spanning... Hoe komt dat? Volgens mij weet ze dat de overgang verzamelde galop eraan zit te komen? :D
- Die eenvoudige wissels blijven aandachtspuntje?
- Tijdens het halsstrekken blijft ze achter niet actief genoeg imo en zakt ook niet voldoende
- Vind je overgangen uitgestrekte galop naar verzamelde galop mooi voor zover ik het kan zien.

Pfff, ben helemaal niet zo van het commentaar geven, maar dit was wat ik zag. :o

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:31

Vind je ten opzichte van je vorige topic weer goed voor uitgegaan.

Je moet er wel om denken dat je schouderbinnenwaarts op 3 sporen is. Linker was zoals ik het kon zien goed. Rechter was op 4 sporen. Andere werkpuntjes zijn nog het halsstrekken en de uitgestrekte stap.

Vind het goed wat je deed bij de eerste keer aangaloperen. Je zag dat je paard je voor wilde zijn met aanspringen, door alvast te willen gaan draven.

Ga zo door.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 10:45

Wow meer dan 700 views en 2 reacties haha :+

@ Picasso:
- Schouderbinnenwaarts: klopt helemaal! Thuis oefenen vaak de oefeningen net allemaal een tandje scherper, moet ik niet doen op wedstrijd
- Appuyementen: Ben ik ook steeds tevreden over en ze voelt ook erg fijn. Jury's geven helaas toch vaak een 6. Denk dat haar aanleuning net wat onrustig wordt en dat zie je dan weer net niet vanaf achteren.
- Overgang stap - galop: Klopt die weet ze heel goed haha. Nadeel is dat ik bij beide proeven eerst uitgestrekte stap moet doen, voor de hoek verzamelen en bij A galop links. het is al een stuk rustiger doordat ik mijn eigen spanning meer onder controle krijg.
- eenvoudige wissels: klopt helemaal
- uitgestrekte galop - verzamelde galop: Ik ook! Ze reageert daar heel fijn op mijn zit, ik kan de hulp nu ook steeds wat beter plannen waardoor de overgangen steeds vloeiender maar ook duidelijker worden.

@ FriesWytske: Dankjewel, ik ook! :D
Schouderbinnenwaarts moeten we zeker op letten. Rechtsom heeft ze sowieso meer moeite en gaat in de proef vaak aanspringen (zoals te zien in mijn vorige topic). Dus was al blij dat ze fijn door de oefening bleef lopen.
Dankjewel voor je compliment, was blij dat ik haar daar consequent liet wachten.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:25

Knap paard! De reden dat de score's van je appuyementen wat uitblijven kan komen door het feit dat de achterhand toch net iets meer mee zou mogen komen. De inzet was erg netjes, maar het mist voor mij net dat ietsje meer schwung die je wel krijgt als je die achterhand meer meeneemt. Je appuyement is iets te 'schuin' om het zo te zeggen. Ik denk dat je betere punten zal rijden als je iets meer naar voren blijft denken en die buiging er wat meer gaat uitrijden :) Wat de aanleuning betreft zou ik enkel zeggen dat je misschien wat meer op de buitenteugel moet gaan rijden want er zitten toch een aantal, weliswaar korte, stukjes in waarbij ze wat gaat kantelen. Maar dit zag ik eigenlijk uitsluitend bij de SB terugkomen. Het is maar een heel klein beetje maar een goed ervaren jury-oog ziet zo'n dingen helaas gauw denk ik :+ Verder vond ik je verruimen in de draf heel netjes, mooi verschil tussen beide zonder een grote verandering in het tempo. Mag ik vragen hoeveel je op dit onderdeel scoorde?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:50

Echt respect Cardy, ik doe het je niet na dus van mij zeker geen inhoudelijk commentaar.

Wat wel weet is waar je spanning vandaan komt na die zwarte van je. Heeft tijd nodig maar dit is echt een topknol onder je kont. En jouw ontspanning verdient ze dan ook.

Goed bezig meid!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 20:09

@ Heleennn: ze kantelt inderdaad soms, ook zet ze haar lippen scheef op het moment dat er wat spanning is. Grootste oorzaak van beide is dat ik teveel met rechts rijd. Je zal het weinig zien in mijn houding, maar heb rechts net wat meer eraan dan links. Mijn instructrice is er erg streng op, maar in de proef sluipt dat probleem er weer in.
Ik rijd gemiddeld genomen bijna altijd een 7 voor mijn uitgestrekte draf, het mag allemaal net nog wat meer voor een 8. Daar gaan we voor :D . Wil alleen geen paard wat een voorbeenzwaaier wordt met maar weinig achterbeen dat stuwt. Dus dat gaat geleidelijk aan.

@ Dimple: wat leuk dat je reageert! Het is zeker zo dat de spanning voortkomt uit mijn verleden met mijn vorige paard. Gelukkig heb ik het steeds meer onder controle. De angst is vrijwel weg bij Roma alleen de spanning op wedstrijd nog niet. (En met buitenritten, maar dat laat ik maar gewoon mijn zusje doen met haar, fijner voor Roma en mij haha).