Selectiewedstrijd tolbert met mijn knapperd !

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_a_a

Selectiewedstrijd tolbert met mijn knapperd !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 21:25

Vanmiddag ben ik met Andretti gestart in Tolbert (B dressuur) !

We hadden de nodige bakspoken, enge letters, enge borden, fietsers en ga zo maar door haha, maar toch nog 190.5 en 187 punten ! Hiermee zijn we ook L1 startgericht !

Binnenkomen in arbeidsdraf

Afbeelding

Nouja vanaf hier bijna willekeurig
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tussen x en g halthouden en groeten.

Afbeelding

Knap paard !

Afbeelding

Hieronder ook een link naar de wedstrijd in `t zandt 2 weken geleden
https://www.youtube.com/watch?v=pia-1RPioV4

Ik wil graag weten wat jullie hiervan vinden. De activiteit is een groot aandachtspunt en ik moet niet telkens naar de grond kijken O:)
Verder ontvang ik graag tips ! Ik doe mijn best om hier ook goed mee aan de slag te gaan , mits hier geen ``ruzie topic`` van wordt gemaakt waar ik dus niets aan heb :):)

Alvast bedankt !

juliaka

Re: Selectiewedstrijd tolbert met mijn knapperd !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:12

Mooie combinatie zijn jullie! En die B proef ziet er heel netjes uit!

Dingen die mij opvallen zijn dat je rug op de foto's soms wat hol oogt en je handen soms wat laag en breed draagt.

Succes alvast met de L!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 14:24

juliaka schreef:
Mooie combinatie zijn jullie! En die B proef ziet er heel netjes uit!

Dingen die mij opvallen zijn dat je rug op de foto's soms wat hol oogt en je handen soms wat laag en breed draagt.

Succes alvast met de L!

Oke , bedankt voor de reactie , mijn rug was me ook al opgevallen (ik ben doordat ik nu regelmatig , helaas, gekraakt word in mijn rug zo nu en dan de houding wat kwijt omdat dit wat anders voelt zegmaar). Dit is iets wat volgens mij ook ontstaat omdat ik hem niet goed genoeg vooruit krijg en ik dus wat voorover hang....?
Handen blijft een issue hahaa

Ik ga mijn best doen !

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:32

Ik vind het er prettig uitzien! Je geeft je paard voldoende ruimte zodat hij met zijn neus voor de loodlijn kan blijven. Dat zie je niet vaak meer, helaas.

Qua zit heb ik het idee dat je je zwaartepunt wat meer naar achteren mag leggen. Dan kun je waarschijnlijk in galop beter op je billen blijven zitten en hang je in draf wat minder naar voren.

Veel succes in de L1! *\o/*

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 17:05

tennan schreef:
Ik vind het er prettig uitzien! Je geeft je paard voldoende ruimte zodat hij met zijn neus voor de loodlijn kan blijven. Dat zie je niet vaak meer, helaas.

Qua zit heb ik het idee dat je je zwaartepunt wat meer naar achteren mag leggen. Dan kun je waarschijnlijk in galop beter op je billen blijven zitten en hang je in draf wat minder naar voren.

Veel succes in de L1! *\o/*

Ik wil ook van alles , maar niet achter de loodlijn. Ik snap dat hij meer op de loodlijn moet, maar dit komt vanzelf en wil ik niet afdwingen. (niet helemaal zoals de jury verwacht bij de L denk ik...?)

Ik hoor inderdaad meer dat mijn gewicht meer naar achteren moet. Ik probeer hier door zo`n zitles idee aan te werken. Het verschil na een half uur aan de longe is dat ik het idee heb dat ik meer op mn kont zit in plaats van de zitbeenknobbels en mijn benen.

Ik ga mn best doen !
Bedankt !

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:59

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:11

Netjes hoor Marleen! De L gaat helemaal goed komen voor jullie! :D
Inderdaad wat je zelf zegt, wat meer achterover, op je kont gaan zitten, dan wordt het ook makkelijker om je hakken uit te drukken! En je handen iets meer gaan dragen zoals hierboven al genoemd.
Wat zegt je instructrice dan, of heb je geen les meer? :+

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 18:30

tennan schreef:
Dat is heel goed van je! Fijn dat je er bewust mee bezig bent. Meer op de loodlijn hoeft hij wat mij betreft niet. Hij kan, hoe hoger je in het skala komt, wel opgerichter maar zijn hoofd hoeft niet 'rechter'.
Hier zie je wat ik bedoel: http://horsefulness.be/wp-content/uploads/2014/07/achter-voor-de-loodlijn-dressuur.png

Veel ruiters in de (top)sport laten het eerste beeld wel zien, maar paardvriendelijk is het niet.

Oke, duidelijk !
Dankje !

Oblivion schreef:
Netjes hoor Marleen! De L gaat helemaal goed komen voor jullie! :D
Inderdaad wat je zelf zegt, wat meer achterover, op je kont gaan zitten, dan wordt het ook makkelijker om je hakken uit te drukken! En je handen iets meer gaan dragen zoals hierboven al genoemd.
Wat zegt je instructrice dan, of heb je geen les meer? :+

Hakken komt omdat andretti niet doorloopt, zodra die eindelijk loopt laat ik mn hakken zakken.....
Marloes is nu vooral met zijn activiteit tijdens het rijden bezig. Vlot de overgang in en niet eerst opstartpasjes, vanuit arbeidsdraf HUP vlot verruimen en dat soort dingen , en ja mijn hakken... zij ziet ook zodra hij loopt dat ik mn hakken laat zakken... Volgende week komt ze weer hoor :p

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 11:02

anouklove13 schreef:
mooi hoor ziet er goed uit!

Dankjewel :)

XXIlseee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:50

Ziet er goed uit!!
Mij viel alleen op dat je je handen wat laag hebt en niet altijd rechtop.
Als je je handen rechtop houdt kun je je polsgewricht beter bewegen en heb je een betere verbinding met de mond van je paard.
verder niet op aan te merken.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 14:21

XXIlseee schreef:
Ziet er goed uit!!
Mij viel alleen op dat je je handen wat laag hebt en niet altijd rechtop.
Als je je handen rechtop houdt kun je je polsgewricht beter bewegen en heb je een betere verbinding met de mond van je paard.
verder niet op aan te merken.

Dat is inderdaad een punt voor mij. Gaat gelukkig steeds beter in de normale training, maar op wedstrijd (en zeker met al deze monsters) lag mijn focus hier nog niet op. Moet meer automatisme worden haha

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:35

Ziet er netjes en vriendelijk uit, nu proberen wat meer te gaan zitten.

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:16

Het ziet er prettig uit om naar te kijken, je houding is netjes en je paard krijgt van voren genoeg ruimte. Ik zou zelf wat meer activiteit willen zien. Tijdens het rijden veel overgangen maken, pasjes versnellen en weer terug nemen kan helpen om je paard meer te activeren. Ga vooral zo door :)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 20:59

Beretto schreef:
Ziet er netjes en vriendelijk uit, nu proberen wat meer te gaan zitten.

horse94 schreef:
Het ziet er prettig uit om naar te kijken, je houding is netjes en je paard krijgt van voren genoeg ruimte. Ik zou zelf wat meer activiteit willen zien. Tijdens het rijden veel overgangen maken, pasjes versnellen en weer terug nemen kan helpen om je paard meer te activeren. Ga vooral zo door :)

Blij om te horen wat jullie god vinden ! Ik zal mijn best gaan doen met de tips !

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:35

Fijn beeld,lekker op en voor de loodlijn,mooi ruggebruik!

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:41

ziet er heel fijn uit , maak je niet druk over die lood lijn dat komt wel liever zo lekker met het neusje eruit dan een die helemaal in elkaar loopt .

ga iid iets meer naar achteren zitten jullie zijn een hele leuke combi!