Na lange tijd weer springles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaSalover

Berichten: 1667
Geregistreerd: 05-01-11

Na lange tijd weer springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 17:01

Hey allemaal :D
Ik heb een aardige lange tijd een blessure gehad aan mij knie, en heb zo'n 4 maanden niet kunnen rijden. Gelukkig ben ik al tijdje bezig met weer opbouwen, en ben ik vandaag voor het eerst weer naar springles gegaan. Ik ben niet erg de hoogte in gegaan, aangezien ik merkte dat ie er ontzettend veel zin in had, en het voor ons beide al weer een tijdje geleden is, dus vond ik het zo wel prima.

Het ging aardig goed, hij sprong fijn over alles heen! Wel was ie een beetje drammerig, en wou erg graag racen. Hij luisterde in principe goed naar mn hand als ik zei dat ie rustig en bij elkaar moest blijven, maar hij was het er soms niet helemaal mee eens (deze beelden heb ik ook in het filmpje gezet). Hij wil dan zo ontzettend graag door, dat ie het soms niet helemaal accepteert. Dit wordt op zich wel minder, en we doen hier dan ook vele oefeningen voor. Maar het was natuurlijk zo lang geleden, dat ie er voor mijn gevoel gewoon erg veel zin in had.

Hier enkele beelden van de losse sprongen:


En het parcourtje:



Ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben, tips altijd welkom! Ik plaats het niet voor niets in HAW, dus ik hoop dan ook leuke opbouwende tips te krijgen, zodat we alleen maar beter kunnen worden :D
Groetjes :D

xSanneE_98

Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:45

Ziet er netjes uit!! Parcours doe je erg goed, je blijft netjes wachten en terugzitten. Goed dat je je pony niet door je hand laat rennen.

Vind wel dat je je iets minder over de sprong heen mag "gooien", iets passiever zitten dus. Af en toe lijkt het alsof je te veel gaat doen en dan ga je te vroeg duwen met je bovenlichaam. Iets meer achterblijven dus!

leuke combinatie!! succes verder!

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Na lange tijd weer springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:30

haha klein dingetje hoor maar hakken meer omlaag je staat nu op je tenen :D voor de rest top!

Irma_Maandag

Berichten: 2215
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Na lange tijd weer springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:38

Leuk om te zien hoor! En ondanks dat het zeker nodig is dat pony-lief bij je blijft, denk ik dat ik het grondtempo in galop een tikje hoger zou leggen. Dit, icm "wachtoefeningen" is denk ik waardevol voor jullie.

MaseyZoef
Berichten: 26
Geregistreerd: 23-06-16

Re: Na lange tijd weer springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:34

Grondtempo mag wel iets hoger liggen, zodat je voor de sprong niet teveel gaat 'drukken' waardoor je pony te lang wordt in zijn lichaam en wat gaat schieten.
Lekker door oefenen!

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: Na lange tijd weer springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:34

Vind je controle heel mooi en netjes, wel zou je basistempo iets hoger en iets meer ritme mogen hebben. Op de losse hindernissen lijkt het ook zo dat de keren dat hij staakt/ verzet toont het komt omdat je nog langzamer in komt. Probeer ook bij de dubbel wat meer tempo te behouden, doordat je zacht inkomt is je landing na de eerste sprong kort erachter, waardoor je drie grote galopsprongen en een grotere afzet krijgt naar je tweede hindernis. De afzet is niet te groot, maar door een fractie later af te zetten, zal je paard beter bij de hindernis kunnen en iets minder vlak hoeven te springen.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Na lange tijd weer springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:39

Zelfde als bovenstaande. Ik zou het grondtempo ook iets hoger en contstanter willen zien. Hierdoor krijg je waarschijnlijk meer rust
Ik zie ook heel veel verzet en een spoortje die veelvuldig gebruikt word.
Misschien ligt hier ook een combi.
Ik zou je spoortje eens recht naar achteren laten wijzen ipv omhoog en dan icm je hak mee uitdrukken dus alleen je spoor gebruiken wanneer het nodig is en niet contstand.

Wel heerlijk dat je weer lekker bezig bent.

_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Na lange tijd weer springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:09

Ik ga mee met de bovenste reacties.

Daar wil ik aan toevoegen dat ik je lichtelijk in een stoelzit vind zitten, probeer je heupen te kantelen en je benen iets verder naar achter te leggen.

Ziet er al netjes uit :)

XXIlseee

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-06-16

Re: Na lange tijd weer springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:45

Mooie controle en een mooi vast tempo. wat mij opviel is dat je je rug een beetje kromt als je meegaat met de beweging van je pony over de sprong. Probeer je rug iets rechter te houden zeg maar.
Verder niks op aan te merken

Goner
Berichten: 295
Geregistreerd: 12-06-16

Re: Na lange tijd weer springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:10

Grond tempo inderdaad iets omhoog en het lijkt alsof je heel erg op je tenen leunt. Dit kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen :')