Het gaat nog niet zo goed. Want de bewegingen zien er een beetje slordig uit bij mij, vind ik.
durkjelover1
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-16 19:21
marijacindy schreef:
Les nemen!
Ik heb les
Hilary
Geplaatst: 15-06-16 19:22
Maar vind je je eigen houding niet goed, of gaat je paard niet genoeg opzij, of gaat je paard niet goed genoeg vooruit, of allebei, of allemaal, of verliest je paard buiging, of verliest je paard stelling, of...?
_bokworst
Geplaatst: 15-06-16 19:22
Wat gaat er dan precies slordig? Verliest hij takt? Gaat hij vanuit de voorhand? Vliegt hij over de buitenschouder weg? Als je iets specifieker bent kunnen mensen tips geven
EngeltjeS
Geplaatst: 15-06-16 19:24
durkjelover1 schreef:
EngeltjeS schreef:
Wat gaat er mis?
Het gaat nog niet zo goed. Want de bewegingen zien er een beetje slordig uit bij mij, vind ik.
Ziet het paard er slordig uit? zijn beweging? of jouw zit?
Vero
Geplaatst: 15-06-16 19:24
Vragen aan je instructeur wat er niet goed gaat en of hij tips heeft Wij kunnen vanaf hier niet zien wat er wel en niet goed gaat
Piuni
Geplaatst: 15-06-16 19:28
durkjelover1 schreef:
marijacindy schreef:
Les nemen!
Ik heb les
Kan degene van wie je les hebt je niet helpen? Hij/zij kent jou en je paard beter dan ons Het kan nooit kwaad om even aan je instructeur uit te leggen wat jullie lastig vinden.
Instructuur zoeken die je hier mee verder kunt helpen! En dan baart oefening kust
Marleen_L
Geplaatst: 23-06-16 14:35
Het is inderdaad moeilijk om te beoordelen wat er mis gaat als we je niet zien rijden. Vraag je instructeur om er extra op te letten, film jezelf zodat je het terug kan kijken en om te zien wat er fout gaat en blijf veel oefenen
Ik ga mee met wat hierboven gezegd is. Je geeft zelf al aan dat je les hebt, dan is de beste optie om even met je instructeur/instructrice te bespreken dat het wijken nog niet goed gaat voor jouw gevoel. Als je daarnaast nog tips van bokt wilt, zul je toch echt iets duidelijker moeten omschrijven wat er mis gaat (ligt het bij de ruiter of bij het paard? En dan is het nog fijn om echt een hele duidelijke beschrijving te krijgen waar het precies mis gaat) Misschien zou je een filmpje kunnen maken. Dan is het voor ons nog weer een stuk makkelijker om te bekijken wat er precies gebeurd en hoe je daar misschien op in zou kunnen spelen.
Als het jouw houding is (dat haal ik er enigzind uit ) Blijf je heupen(bekken?) ontspannen, je kunt beter netjes minder zijwaarts zijn dan je hele lichaam forceren om je paard om te duwen. Focus op de juiste hulpen
ohja en wat veel vergeten! op het moment dat jij zeg maar afwend bijv. voorbij de A zorg dan dat je buiten been en buiten teugel erbij hebt als je dat niet doet loopt die zo over de buitenschouder heen
Zit op de binnenkant , dus niet de kant waar je heen gaat, anders zit je hem tegen. Goed buiten been en teugel erbij zodat hij niet uitzwaait. Maar de beste tip is les nemen want wij kunnen niet zien wat er fout gaat.