Hierbij een foto van mijn progressie sinds de zitcompetitie 2015.

Boven is nu en onder een tijdje terug!

Oud vanuit een andere hoek

Nu vanuit een andere hoek
Aangezien ik nu doorga naar de kwartfinale kan ik alle tips wel gebruiken

Alvast bedankt!!
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Storm2009 schreef:Op de ene galopfoto trouwens, die eerste. Ligt je binnenbeen best ver naar achteren, ligt je andere been dan nog verder naar achteren? Want dan lijkt het me moeilijk balans houden ook voor jezelf.
**geen kritiek gewoon nieuwschierig, vind het dapper dat je deze vraag met fotos erbij stelt en denk dat je al aardig op de goede weg bent als ik je recente foto zie**
Nibbit schreef:Ik denk dat het probleem ontstaat in je bekken en onderrug, maar als daar voor je gevoel niets aan te doen is
3 tips;
Probeer om de achterzakjes van je broek te zitten.
Stuur voor je gevoel met een pijl die uit je buik komt, je bekken staat dan automatisch beter
Of nog even halthouden, je beugel uitdoen, been lang maken, naar achteren, en dan weer terug in de beugel En zorg dat je je knie naar beneden duwt ipv naar voren/tegen het zadel
tennan schreef:Bedenk je met het 'knieën tegen het zadel' wel dat niémand, anatomisch gezien, met zijn knieën tegen het zadel kan rijden. Zonder zadel krijgt immers niemand zijn been plat tegen het paard! Bij sommigen lijkt het wel zo, maar dat komt doordat de kniewrong dan precies dat stukje ruimte opvult.
Wanneer de kniewrong dan dus niet goed (genoeg) past bij jouw been, moet je ingewikkeld doen met je houding om er alsnog -een soort van- bij te kunnen, zoals je zelf ook al aangeeft.
Een van de dingen die je dan doet is, onbewust, je teen naar buiten zetten om toch maar met je knie(holte) het zadel aan te raken. Zeker als je een beetje flexibel bent gaat dit makkelijk.
I denk dus dat je 1. niet optimaal in je zadel past en 2. overcompenseert vanuit je (hyper)flexibiliteit.
72Melanie27 schreef:Ik zou aanraden om een zitles te nemen.
Op het filmpje zie je dat je snel je balans verliest, je onderbenen naar achteren steekt (wel minder als op foto's) Ook heb je je handen gedraaid, waardoor en onnodig spanning in je lichaam opbouwt.
Dit leer je niet zomaar af hoor! Veel oefenen met iemand die je helpt of zitles helpt
Storm2009 schreef:Ik vind je zit inderdaad wat wiebelig. Kan het zijn dat je bij zitles minder goed zat omdat je geen teugels had (was aan longe Neem ik aan?) Je zoekt aardig steun met je handen lijkt het. Pas ook op dat je niet 'zaagt' vooral in de eerste 3-4 sec van filmpje zie je dit.
Vind je trouwens verder wel netjes rechtop zitten en je tenen Stoor ik me niet aan. Maar zitles zou zeker geen kwaad kunnen. Stap je ook veel? Juist in stap kun je rustig werken aan je zit. Dat later toepassen in galop en draf