Ik namelijk niet meer wanneer ik nou op een juiste lengte zit op mijn paard. Bij mijn vorige instructrice moest ik mijn beugels langer. Dit werkte voor mijn zit erg fijn, ik zat minder in de stoelzit en voelde me steviger nadat mijn spieren hieraan gewend waren.
Na wat probleempjes met voorwaarts rijden en tips van bokt ben ik meer buiten gaan trainen, lekker veel rechtuit en galopperen. Bij wat schrikkerige sprongetjes opzij (ze is nou eenmaal nog best groen) merkte ik toch dat ik stabiliteit mistte, en heb in overleg met mijn nieuwe (central riding) instructrice mijn beugels weer korter gemaakt. Blijven zitten is net wat makkelijker, maar ik ben weer terug in mijn stoelzit en merk dat het moeilijk is netjes te zitten, en kom daardoor met mijn knieën een beetje over de wrongen heen op momenten.
Na wat twijfelen toch weer de beugels wat langer gemaakt, maar dat ben ik de stabiliteit weer kwijt en beginnen mijn benen ook een beetje een eigen leven te leiden..
Dusja leuk verhaal enzo, maar de conclusie; ik kan in zowel kortere en langere beugels geen stabiele nette houding meer vinden, waardoor het voor mij moeilijker is om een onafhankelijke zit te vinden...
Het gaat overigens om verschillen van 1 a 2 gaatjes, dat geeft al werkelijk zoveel verschil..
Iemand wat tips voor me? Moet ik gewoon in een lengte settlen en gaat het vanzelf of zou misschien zelfs een aparte zitles veel voor me doen?
Alvast bedankt

Het gaat overigens om een dressuurzadel van 17" die voor mij en mijn paard is opgemeten