Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
amiraanouk schreef:Heeft je pony wel genoeg balans in de galop? Misschien moet je niet meteen vragen om nageefelijk te zijn, maar je pony eerst de ruimte te geven om wat meer balans op te bouwen. Geef je pony in het begin wat meer teugel. Zodra je pony laag blijft kun je van onder hem/haar oppakken. Ik ben wel benieuwd, heb je les?
xmiriamd schreef:Geryon schreef:Waarschijnlijk gewoon een kwestie van sterker moeten worden dan.
Hoe bedoel je? Toch gaan lopen zagen en trekken in de mond? Want ik ben daar echt geen voorstander van, ik ben meer van het ontspannen over de rug lopen in plaats van de hele mond kapot trekken..
xmiriamd schreef:Geryon schreef:Waarschijnlijk gewoon een kwestie van sterker moeten worden dan.
Hoe bedoel je? Toch gaan lopen zagen en trekken in de mond? Want ik ben daar echt geen voorstander van, ik ben meer van het ontspannen over de rug lopen in plaats van de hele mond kapot trekken..
Geryon schreef:xmiriamd schreef:
Niet jij, maar het paard natuurlijk. Dus gewoon lekker trainen, dan gaat ze vanzelf steeds langere stukken goed kunnen lopen.
amiraanouk schreef:Ik wilde het net zeggen, trekken is geen optie. Iets van 600 kilo trek je niet in de krul hoor.
NikkiDeKerf schreef:amiraanouk schreef:Ik wilde het net zeggen, trekken is geen optie. Iets van 600 kilo trek je niet in de krul hoor.
Met een stuk ijzer op een heel gevoelig deel in de mond is dat voor veel mensen geen probleem anders, helaasMaar dan is het precies zoals je het benoemt... in de krul.. weinig met nageven of ontspanning te maken dan.
Janneke2 schreef:...en wat ook wel eens wil helpen: overgang stap-galop.
Dat is in die zin geen Z oefening, dat paarden dat in de wei gewoon kunnen en doen.
Het is wel pure krachtpatserij. Sommige dieren vinden het prachtig - en galoppeer niet te lang door. Ik deed een tijdje 4 galopsprongen, half rondje stap, weer 4 galopsprongen, van hand veranderen, etc.
Als dan de spieren goed warm zijn, dan moet het vanuit draf zo makkelijk zijn, dat het met een lange, ontspannen bovenlijn (...vanwege een krachtige, aangespannen onderlijn/ buikspieren...) "moet" lukken!
xmiriamd schreef:Janneke2 schreef:...en wat ook wel eens wil helpen: overgang stap-galop.
Dat is in die zin geen Z oefening, dat paarden dat in de wei gewoon kunnen en doen.
Het is wel pure krachtpatserij. Sommige dieren vinden het prachtig - en galoppeer niet te lang door. Ik deed een tijdje 4 galopsprongen, half rondje stap, weer 4 galopsprongen, van hand veranderen, etc.
Als dan de spieren goed warm zijn, dan moet het vanuit draf zo makkelijk zijn, dat het met een lange, ontspannen bovenlijn (...vanwege een krachtige, aangespannen onderlijn/ buikspieren...) "moet" lukken!
Toevallig heb ik daar de laatste keren geoefend, doet het nu braaf als ik mijn been eraan leg. Dankjewel!