Edje voor het eerst HAW!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kevinsky

Edje voor het eerst HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 15:29

Afgelopen zaterdag was Edje voor het eerst mee op een echt concours ;)
Ik heb Edje gekocht in maart 2014 en ondertussen hebben we heel wat beleefd.
Het eerst topic van Edje was dan ook deze: Angst tijdens het rijden :o

Daarna was ik een hele lange tijd ziek, eigenlijk een geluk bij een ongeluk. Omdat we helemaal van 0 weer alles op hebben gebouwd. Het ging zeker niet vlekkeloos, maar met héél véél geduld en doorzettingsvermogen zijn wij ondertussen toch echt een goed team geworden :D

Na dat wij ook het vertrouwen hadden tijdens buitenritten, op een onderlinge wedstrijdjes en een oefenparcours hadden gereden. Kreeg ik het vertrouwen om Edje eindelijk een keer mee te nemen naar een echt concours!

Trots :D <3
Afbeelding

En hij was echt boven verwachting braaf en bijna té relaxed. Al het harde werken is het toch waard geweest want wij kregen direct 186,5 en 189 punten *\o/*

Natuurlijk zijn er nog heel veel verbeterpunten, zelf vind ik dat ik:
- Meer vooruit moet kijken
- Mijn handen niet mee op een neer beweeg én rechtop houden
- Benen ook lang kunnen met met zitvlak, zonder gaat veel beter :+
- Ook al is Edje moe, niet te veel willen aansporen :o
- Op mijn kont gaan zitten in de galop

Edje heeft een talent voor telgang. En oh was vind dat ik lastig om te verbeteren.
De draf verruimen en halsstrekken zijn ook nog under construction :j
Ook werken we hard om de overgangen vloeiender te krijgen.

De eerste proef verdween ik constant van het beeld. Maar proef twee staat er wel goed op.

Ik was in ieder geval super trots op mijn super Edje, dat wij na alles toch fijn kunnen rijden en weer plezier kunnen maken :D

Willen jullie wel een beetje lief voor ons zijn, er valt nog veel te verbeteren :o

Larissajulia

Re: Edje voor het eerst HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:08

Je kan trots zijn op Edje!! Ziet er fijn uit hoor! Inderdaad de puntjes die je zegt, probeer daar aan te werken en dan krijg je vast een nog fijner beeld! Ga zo door :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:11

Zeker met het hele verhaal erbij vind ik dat je echt heel trots kunt zijn op jullie beide. :j
Ziet er zeker niet verkeerd uit en niemand is ooit uitgeleerd. :)

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:16

Jeetje wat lijkt hij toch op z'n mams!! <3

Over het algemeen viel je onrustige zit (handen + benen) mij erg op. Dit is uiteraard prima te verbeteren en dan heb je al een heel ander beeld. Verder erg netjes en rustig gereden!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 16:44

Bedankt Jullia :D

Kim, idd ik heb al zo veel geleerd van Edje! En leer nog steeds elke dag :)

Yttel, Bedankt voor je reactie :)
Zijn moeder had toch meer wit? Edje is alleen helemaal stekelharig als hij verhaard :+
Mijn handen waren mij voorheen ook nog niet opgevallen. Maar zo op video schrok ik er van, vanavond direct oefenen :))
Hij was eigenlijk moe zat en dan wil ik hem vooruit duwen. Ik had het door, maar oude gewoontes.. Ook daar oefenen we vrolijk mee verder ;)

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:55

kevinsky schreef:
Bedankt Jullia :D

Kim, idd ik heb al zo veel geleerd van Edje! En leer nog steeds elke dag :)

Yttel, Bedankt voor je reactie :)
Zijn moeder had toch meer wit? Edje is alleen helemaal stekelharig als hij verhaard :+
Mijn handen waren mij voorheen ook nog niet opgevallen. Maar zo op video schrok ik er van, vanavond direct oefenen :))
Hij was eigenlijk moe zat en dan wil ik hem vooruit duwen. Ik had het door, maar oude gewoontes.. Ook daar oefenen we vrolijk mee verder ;)

Afbeelding
Even spammen hoor.. O:) Moeders had idd een beetje meer wit!

Gewoon lekker door oefenen en dan kom je er wel! Je bent nu al heel ver met hem gekomen. +:)+

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 17:25

Werd Nera dan ook stekelharig tijdens het verharen/zomer? Edje word dan gewoon wit(!) op zijn buik en billen. En elk jaar komt er meer bij :=

Ze hebben wel de zelfde kleur idd!

Ja vooral de rust er in houden, dat is de grootste uitdaging. Hij is slim zat om de rest te leren :D

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:36

kevinsky schreef:
Werd Nera dan ook stekelharig tijdens het verharen/zomer? Edje word dan gewoon wit(!) op zijn buik en billen. En elk jaar komt er meer bij :=

Ze hebben wel de zelfde kleur idd!

Ja vooral de rust er in houden, dat is de grootste uitdaging. Hij is slim zat om de rest te leren :D

Nee ze werd niet stekelharig. Bijzonder dat Edje dat heeft!

Als hij een beetje op z'n moeder lijkt dan is rust idd erg belangrijk en een erg grote uitdaging! Als dat er eenmaal is dan wordt het appeltje eitje voor jullie.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:34

Je handhouding valt me op, net als je benen. Je beugels zouden naar mijn idee zouden je beugels wat langer kunnen. Probeer je handen rechtop te houden en misschien je teugels iets korter nemen, waardoor je je handen iets meer naar voren kunt brengen.

poown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:56

Knap hoor dat je van zover bent gekomen! Misschien je beugels 1-2 gaten langer doen? Je komt voor over het zweetblad heen lijkt het en je komt erg ver uit het zadel met lichtrijden. Waarschijnlijk kan je je handen dan ook stiller houden.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 22:19

Kalender hier ben ik de afgelopen week mee bezig geweest en m'n hand houding is goed vooruit gegaan :)

Poown ook heb ik gister m'n beugels een gat langer gemaakt, dat is nog wel lastig, maar moet zo wel m'n been wat langere maken. Dus alleen maar goed voor mij ;)