Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Bralindy schreef:Omdat zij daar dus haar tong over heen kiept.. Als zij met een myler level 2 kan, dan al helemaal.
Jetta schreef:Veel paarden vinden een (dubbel)gebroken trens helemaal niet fijn. Je kan ongebroken proberen of een Billy Allen mondstuk. Een BA heeft een rolletje in het midden, onafhankelijk links-rechts inwerking maar geen " knik" in het midden. Zijn niet dik en liggen stabiel.
Bralindy schreef:Hoi bokkers,
Ik zit met een rijtechnisch probleem wat betreft tong buitenboord en over het bit heen gooien.
De reden ervan is denk ik ontstaan toen wij 2 jaar geleden met een dikke bustrens reden. Dit bleek niet comfortabel voor het dier dus later na een sperriem en zelf bit ringen geprobeerd te hebben (om de boel smaller te maken). Overgestapt op myler lvl 2 met lichte tongboog. Verademimg eerste maand.
Later af en toch toe weer tong erover heen maar goed te controleren. Maar sinds wij een nieuw hoofdstel een uitgeprobeerd hebben die te groot bleek en zij het met gemak kon doen is het de laatste 2 maanden echt een probleem geworden.
Paard is recentelijk nog nagekeken op zadel, gebit en lijf. Niks aan de hand. Met rijden proberen wij zacht maar wel consequent te zijn. Het is plots en uit het niets dat zij het doet.
Ik ben bang dat het een gewoonte is geworden en wil dit niet oplossen door neusriem aan te snoeren of er weer een sperriem om te doen. Ik denk aan bitloos of een myler lvl 3 bit.
Tips en tricks iemand? Want ik zit echt met mijn handen in het haar.