Ten eerste sorry als het hier fout staat!
Ik zit al geruime tijd met mijn handen in het haar omdat ik met mijn bijrijdpaard gewoon niet ontspannen kan rijden..
Ik heb een enorme band met dat dier in de wei kan ik er alles mee, in de stal en met longeren tot het op rijden aankomt...

Meneer is nog al een joekel (denk rond de 1.80) en ik ben een pukkkie van 1.67.
Nu is het echt een schat van een paard maar met rijden zet hij zich vast in zijn rug! Nu gaat het heel vaak goed TOT hij echt aan het werk gezet wordt. Dan maakt hij zich sterk, gaat hij hangen en zet zijn rug gewoon helemaal strak en dan gaat ie als een dolle onder me uit draven.
Wat ik dan meestal doe is diep gaan zitten, hem op de volte zetten en als hij daarop reageert mijn handen "loslaten" en hoo zeggen. Dan staat hij (meestal) ook stil. Maar zodra ik hem dan weer aan het werk zet is het weer een drama..
Zijn baasje en andere bijrijder doen er helemaal niks aan en gaan alleen maar naar het bos (heb ik niks over te zeggen het is haar paard en andere bijrijder betaald, ik niet)
Maar ook zij merken in het bos dat hij gewoon niet luistert.
Heeft iemand DE gouden tip waardoor ik met hem gewoon lekker en actief kan rijden zonder dat ik hem niet kan houden?
Les is geen optie daar is geen geld voor